مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد؛

معرفی شهرستان تفت به عنوان پایلوت روستای پاک/برگزاری دوره بازاریابی ویژه بانوان کارآفرین شهرستان‌های یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: شهرستان تفت با دارا بودن تعداد زیادی روستا می‌تواند به‌عنوان پایلوت در بحث روستای پاک معرفی شود.

فاطمه دانش مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: شهرستان تفت با دارا بودن تعداد زیادی روستا می‌تواند به‌عنوان پایلوت در بحث روستای پاک معرفی و رویداد‌هایی در زمینه‌های مختلف با حضور پررنگ بانوان در شهرستان برگزار شود تا بانوان تفتی بیش از قبل معرفی و شناخته شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به کارآفرینی بانوان و بستر‌ها و راهکار‌های مختلف درزمینهٔ کارآفرینی افزود: سه طرح درزمینهٔ تاب‌آوری اجتماعی توسط بانوان شهرستان تفت اجراشده و موفقیت‌آمیز بوده و در این طرح سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوی حرکتی و کمکی عمل خواهند کرد و برای درگیر بودن تمامی شهرستان، اجرای طرح به‌صورت درون شهرستانی خواهد بود.

دانش به مشکلات کارآفرینان بانوی یزدی برای معرفی محصولات خود اشاره و بیان کرد: دوره آموزشی بازاریابی و تبلیغاتی به‌زودی برای بانوان کارآفرین برگزار خواهد شد و از هر شهرستان چند بانوی کارآفرین انتخاب و در این دوره شرکت کرده و سپس به‌عنوان مدرس، این دوره‌ها را در شهرستان خود برگزار می‌کنند.

وی به تعداد زیاد روستا‌ها در شهرستان تفت و ییلاقی بودن آن‌ها اشاره و آن را فرصتی برای بانوان کارآفرین دانست و افزود: با ایجاد بوم گردی و مراکز عرصه صنایع‌دستی توسط بانوان کارآفرین، موقعیت برای ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان نیز فراهم خواهد شد.

دانش یزدی خواستار ایجاد یک مرکز کارآفرینی مختص بانوان در شهرستان تفت شد و گفت: با معضلی به نام زنان تحصیل‌کرده بیکار روبرو هستیم و با ایجاد یک مرکز کارآفرینی و شناسایی ظرفیت بانوان تحصیل‌کرده، روستایی و بانوان کارآفرین اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.

فاطمه دانش به انعقاد تفاهم‌نامه مابین بسیج جامعه زنان کشور و معاونت زنان ریاست جمهوری در حمایت از زنان زندانی و خانواده‌های زندانیان در آینده نزدیک اشاره و بیان کرد: متأسفانه تعداد زنان زندانی کمتر از چهل سال در استان افزایش پیداکرده و خانواده این زندانیان دچار آسیب شده‌اند که به همین منظور و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تصمیم به آزادی تعدادی از بانوان جرائم غیر عمد گرفته و با برگزاری جشن اکرام و همکاری شهرستان‌های استان، این طرح اجرایی می‌گردد.

دانش یزدی در پایان خواستار نقش پررنگ و فعال بانوان در برنامه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ ا

دوره بازاریابی ویژه بانوان کارآفرین شهرستان‌های یزد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.