قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد:

بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان

قائم مقام وزیر علوم ازبررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ با حضور نمایندگان رسمی ۸ کشور بزرگ اسلامی، روز دوشنبه در همدان خبر داد.

بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر سالارآملی دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت در این خصوص اظهار داشت: چارچوب این اساسنامه در نشست وزرای امورخارجه ۸ کشوربزرگ اسلامی که ماه گذشته در استانبول برگزار شد، به تصویب رسید.

وی افزود: بر این اساس، دانشگاه D8 در سال آتی میلادی با حضور دانشجویانی از کشورهای مسلمان در همدان آغاز به کار خواهد کرد.

دکتر سالارآملی گفت: تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام پروژه های مشترک و حضور استادان برجسته مسلمان از دیگر کشورها، از اهداف عملیاتی این دانشگاه می باشد و انتظار می رود با راه اندازی این دانشگاه، گردش علمی و ارتقای سطح کیفی کشورهای عضو و در مرحله بعدی جهان اسلام را شاهد باشیم.

اعضای D8 شامل: جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، اندونزی، نیجریه، مصر و بنگلادش می باشند که جمعیت آن بالغ بر ۱ میلیارد نفر است و بیش از ۸۵ درصد تولیدات علمی جهان اسلام را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/د.ا

آغاز به کار دانشگاه D8در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.