مشاور رئیس میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

شیراز میزبان دهمین نمایشگاه گردشگری بزرگ پارس/استان فارس در بحث توریست سلامت دارای رتبه برتر است

مشاور رئیس میراث فرهنگی کشور گفت: استان فارس در بحث توریست سلامت دارای رتبه برتر است و هر گردشگری سلامت تا ۵ هزار دلار ارز به همراه خود وارد کشور می کند.

بشیراز میزبان دهمین نمایشگاه گردشگری بزرگ پارس/استان فارس در بحث توریست سلامت دارای رتبه برتر استه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دهمین نمایشگاه گردشگری بزرگ پارس از ۲۱ تا ۲۴ آذر در شیراز برگزار می شود که محورهایی مانند گردشگری سلامت در اولویت قرار دارد.

امید حقیقت مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی در گردشگری سلامت، در نشست خبری نمایشگاه گردشگری پارس، گفت: گردشگری سلامت همواره باید در اولویت قرار گیرد که در این راستا ۲۳ بیمارستان بزرگ کشور در نمایشگاه حاضر می شوند.

وی ادامه داد: شیراز همواره اولین بوده و خواهد بود و برای اولین بار وزارت بهداشت در کنار بخش گردشگری قرار گرفته است.

حقیقت ادامه داد: انجمن های علمی، نظام پزشکی و... در نمایشگاه حاضر هستند اما اگر امکانات لازم وجود داشت به طور حتم گروه های بیشتری در شیراز حاضر می شدند.

وی یادآور شد: استان فارس در بحث توریست سلامت دارای رتبه برتر است و هر گردشگری سلامت تا ۵ هزار دلار ارز به همراه خود وارد کشور می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: نمایشگاه گردشگری پارس در ۱۷ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و سه سالن از ۲۱ تا ۲۴ آذر در نمایشگاه بین المللی فارس برپا می‌شود.

مصیب امیری افزود: در این نمایشگاه بین المللی فعالان حوزه‌های گردشگری از ۱۰ استان کشور و ۶ کشور خارجی حضور دارند.

امیری تاکید کرد: علاوه بر فارس، استان‌های خراسان رضوی، همدان، اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی، سمنان و منطقه آزاد چابهار در غرفه‌های صنایع دستی به معرفی دستاورد‌های گردشگری خود می‌پردازند.

وی گفت: نمایندگان گردشگری کشور‌های عمان، سنگاپور، ترکیه، هند، اندونزی و امارات نیز برای ارایه امکانات گردشگری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: ۳۰ نماینده مجلس برای بازدید اعلام آمادگی کردند که در کنار نمایندگان فارس قرار خواهند گرفت تا مباحث مربوط به گردشگری مطرح شود.

امیری اظهار کرد: مهمترین ویژگی این نمایشگاه برپایی بخش‌های گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی با حضور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و متولیان اماکن متبرکه خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این نمایشگاه با تمرکز بر منبت آباده و محور ساسانی آغاز خواهد شد و در کنار نمایشگاه مباحث هتل داری دیجیتال و نشست اقتصاد گردشگری هم برپا می‌شود.
انتهای پیام/م

برگزاری نمایشگاه گردشگری بزرگ پارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار