پروژه نوسازی سالن ورزشی مهران آغاز شد

پروژه نوسازی سالن مهران و رفع نواقص زمین بازی آن برای برگزاری رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال ایران پس از بازی پیام خراسان و پیکان از امروز آغاز شد.

مهران؛در دست تعمیربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،نماینده والیبال خراسان آخرین بازی خانگی خود در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال را روز چهارشنبه برگزار کرد و پس از آن سالن مهران در فرصت ۲۰ روزه ای که به دست آورده وارد پروژه شذ.
 
چند هفته از آغاز رقابت‌های لیگ برتر والیبال گذشته بود که فدراسیون والیبال در نامه‌ای به باشگاه پیام و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، برگزاری بازی‌های خانگی پیام را در سالن مهران مشهد غیرممکن دانست و از آن‌ها خواست تا سالن دیگری را برای میزبانی‌های خود انتخاب کنند که شرایط لازم برای برگزاری مسابقه والیبال را داشته باشد.
 
مسئولان باشگاه پیام در نامه خود به فدراسیون والیبال با بیان اینکه هیچ سالن دیگری در مشهد شرایط برگزاری مسابقه والیبال را ندارد و سالن‌های دیگر ازجمله سالن بهشتی کف‌پوش مناسب برای والیبال را ندارد، از فدراسیون والیبال مهلت خواستند تا در تعطیلات لیگ برتر ایراد‌ها و نواقص سالن مهران را برطرف کنند.
 
فدراسیون والیبال علاوه بر برخی ایراد‌های ایمنی، حریم زمین بازی را در سالن مهران استاندارد نمی‌داند و به گفته سازمان لیگ، بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر به برگزاری بازی‌ها در مهران اعتراض کرده‌اند؛خروجی‌های اضطراری، سرویس‌های بهداشتی، حریم زمین، جایگاه کادر فنی و محل قرارگرفتن ناظر بازی ازجمله‌مسائلی است که از نظر فدراسیون والیبال در سالن مهران استاندارد نیستند.
 
پیامی‌ها با توجه به استراحت خود در هفته آخر رقابت‌های نیم‌فصل لیگ برتر فرصت بیشتری خواهند داشت و تا دهه اول دی‌ماه که نیم‌فصل دوم استارت خواهد خورد، در سالن امید و زندگی تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

مهران؛میزبان رقابت های نیم فصل دوم

فرزاد آقابیگی مسئول اداره فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان درباره تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای نوسازی سالن مهران، گفت: همه تغییرات در بازه زمانی که به ما اعلام شده است، براساس ایراداتی که ازسوی فدراسیون گرفته شده، برطرف خواهد شد و دغدغه‌ای برای برگزاری بازی‌های پیام در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها وجود ندارد.
 
وی افزود:ابتدا قرار است برای حل مشکلات فنی و حریم زمین بازی سکو‌های تماشاگران ۳۰ سانتی‌متر عقب‌تر برود و حدودا ۲ ردیف از سکوها تخریب شوند.
 
آقابیگی افزود: همچنین باید محدوده قرارگرفتن کادر فنی خارج از حریم پنج‌متری باشد که برای اطراف زمین در نظر گرفته شده است، درهمین‌راستا بنا شده در سمت جایگاه ویژه هم کمی تخریب داشته باشیم و جایگاه قرارگیری کادر فنی و ناظران بازی بر اساس نظر فدراسیون ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: همچنین قرار است مشکلات خروجی‌های اضطراری حل شود؛سالن مهران از تمامی نقاط خروجی لازم را دارد، به غیر از سمت راست جایگاه که با ایجاد در، در نقطه لازم، ورود به سالن مهران از طریق مجموعه مهران هم امکان‌پذیر خواهد شد؛ همچنین سیستم اطفای حریق در سالن راه‌اندازی خواهد شد تا نگرانی‌ها دراین‌زمینه برطرف شود.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار