چراغ سبز ترامپ به افزایش بودجه دفاعی آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پیشنهاد «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور برای تخصیص۷۵۰ میلیارد دلار به عنوان بودجه پنتاگون در سال ۲۰۱۹ موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور  برای افزایش بودجه وزارت دفاع به ۷۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ موافقت کرد. شبکه سی ان ان گزارش داد نظر ترامپ درباره کاهش بودجه وزارت دفاع تغییر کرده و پس از جلسه با متیس و چند تن از اعضای کنگره برای تخصیص ۷۵۰ میلیارد دلار به این وزارت خانه چراغ سبز نشان داده است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد هزینه‌های دفاعی آمریکا دیوانه کننده است و گفت امیدوار است بتواند با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برای پایان دادن به رقابت‌های تسلیحاتی غیرقابل کنترل گفتگو کند. با این حال بودجه وزارت دفاع آمریکا برای سال آینده ۸۰ میلیارد دلار از هزینه‌های سال جاری فراتر می‌رود.

بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ که از ۱ اکتبر آغاز شده است شامل تاسیس دوباره فرماندهی فضایی آمریکا می‌شود. بر اساس این بودجه بندی، آژانس دفاع موشکی آمریکا باید روی استقرار سامانه‌های رهگیری موشک‌های بالستیک در فضا کار کند. 

ترامپ در ماه اکتبر اعلام کرد آمریکا در حال تشکیل یک نیروی فضایی است تا از چین و روسیه عقب نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار