مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

شهدا و ایثارگران مظهر قدرت ایران هستند/برگزاری سی‌وهفتمین سالروز شهادت شهید محراب

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه با ایثار، ایثارگران و شهادت شهیدان، روز به روز نظام مقتدر است، گفت: شهدا و ایثارگران مظهر قدرت ایران هستند.

شهدا و ایثارگران مظهر قدرت ایران هستند/برگزاری سی‌وهفتمین سالروز شهادت شهید محراببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در نشست خبری با عنوان حضور جانبازان در سازمان جهانی opcw در لاهه هلند و بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در مجامع جهانی و تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت شهید آیت الله دستغیب، گفت: مراسم گرامیداشت شهادت شهید دستغیب  امشب در مسجد شهید دستغیب واقع در معالی‌آباد شیراز با سخنرانی معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور برگزار و شب پنج شنبه نیز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز دعای کمیل برگزار می‌شود.

وی افزود: صبح فردا سه‌شنبه نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استانی با حضور بر سر مزار شهید دستغیب با قرائت فاتحه تاج گل به مزار این شهید بزرگوار اهداء و آن را گلباران می‌کنند.

راهی بیان کرد: مراسم دیگری نیز شب سه‌شنبه در مسجد جامع عتیق با سخنرانی آیت‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می‌شود.

ویژگی بارز شهید دستغیب دفاع از ولایت فقیه بود

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس اظهار کرد: ویژگی بارز شهید دفاع از ولایت فقیه در مجلس خبرگان رهبری بود و امروزه کمتر به دفاعی که این شهید و عالم بزرگوار به عنوان یک مجتهد از ولایت فقیه کردند توجه شده و باید به این ویژگی مهم شهید دستغیب بیش از پیش پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مظهر قدرت ایران شهدا و رزمندگان هستند، به حضور جانبازان در صحنه‌های بین‌المللی اشاره و بیان کرد: امروز جانبازان عزیز فارس در سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه کرسی دارند به طوری که می‌توانند در تغییر اساسنامه آن دخالت کنند.

راهی با بیان اینکه جنگ نرم یعنی حضور در صحنه‌های بین‌المللی گفت: امسال ۱۹۶ کشور در مورد مبارزه و منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه جمع بودند که افتخار می‌کنیم از استان فارس نیز در صحنه بین‌المللی حضور داشتند.

وی گفت: امروز انجمن جانبازان نخاعی، نابینایان، همسران جانبازان، قطع عضو و سایر انجمن‌ها که تعداد آن به ۱۰ انجمن می‌رسند در عرصه‌های مختلف اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را عهده‌دار بوده و در این زمینه نیز موفق بوده‌اند.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز با بیان اینکه برنامه‌های سالروز شهید دستغیب با همراهی نهاد‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: حداقل پنج همایش بزرگ ملی در مورد اندیشه‌های شهید دستغیب برگزار کردیم و از سال گذشته نیز مسابقه کتاب از آثار شهید دستغیب برگزار شده است.

سیدعلی محمدی افزود: افرادی که علاقه‌مند به تحقیق در مورد زندگی و شخصیت شهید دستغیب هستند می‌توانند از طریق بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس اقدام کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهدا ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.