سرکنسول عراق در مشهد:

وحدت اسلامی عامل اساسی پیروزی در برابر داعش بود/با تدابیر مراجع تقلید در ایران و عراق نقشه دشمنان نقش بر آب شد

وحدت اسلامی عامل اساسی پیروزی در برابر داعش بود/با تدابیر مراجع تقلید در ایران و عراق نقشه دشمنان نقش بر آب شدسرکنسول عراق در مشهد گفت:با تدبیر آیت الله سیستانی مرجعیت دینی در عراق و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نقشه داعش نقش بر آب شد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، یاسین شریف الصیف سرکنسول عراق در مشهد در برنامه نخستین جشن سالگرد پیروزی ملت عراق و جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: در شرایطی که کشور عراق مورد تهاجم و حمله همه جانبه دشمن و داعش قرار داشت، مردم این کشور از پیرمرد و جوان تا زن و مرد همگی با همدیگر متحد شدند تا از کشورشان دفاع کنند.

وی تصریح کرد:کشور عراق در مدت سه سال حضور داعش در خاک عراق، بیش از ۳۰ هزار نفر از جوانانشرا از دست داد، اما در تمام این مدت مردم عراق دست از حمایت جبهه مقاومت و مبارزه با داعش برنداشتند و با تمام وجود از حرم‌های اهل بیت (ع) و خاک عراق دفاع کردند.

سرکنسول عراق در مشهد گفت: ملت عراق با تمام وجود با داعش مبارزه کردند و در زمانی که بسیاری از مردم عراق قصد حضور در راهیپمایی میلیونی اربعین را داشتند جوانان عراقی در جبهه‌های نبرد علیه داعش حضور داشتند تا از خاک عراق صیانت نمایند.

یاسین شریف الصیف با بیان اینکه عده‌ای بیان می‌کنند که داعش از منطقه غرب عراق شکل گرفته است افزود: داعش نقشه شوم تروریست بود.

وی با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان برای مخدوش کردن روابط و اتحاد بین دو ملت ایران و عراق به ویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی تصریح کرد: با تدبیر آیت الله سیستانی مرجعیت دینی در عراق و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

سرکنسول عراق در مشهد گفت: دشمنان این دو کشور در تلاش بودند تا مانع حضور ملت ایران در راهیپمایی اربعین شوند، اما از دوم صفر تا اربعین بیش از دو میلیون ویزا توسط دفاتر کنسولگری عراق در شهر‌های مختلف ایران صدور شد و در این مدت از ساعت ۷ صبح تا حدود ساعت یک بامداد دفاتر کنسولگری فعالیت می‌کردند تا زائران حسینی از زیارت اربعین جا نمانند.

یاسین شریف الصیف با تشکر از جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت ایران و عراق در یک صف، برادر و امت واحد اسلامی هستند.

انتهای پیام//م.ص


جشن سالگرد پیروزی جبهه مقاومت بر داعش

برچسب ها: داعش ، وحدت اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.