نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی:

باید روحیه شهادت طلبی و مقاومت در برابر دشمنان را زنده نگه داریم

باید روحیه شهادت طلبی و مقاومت در برابر دشمن را زنده نگه داریم/به برکت خون شهدا کشور در منطقه ای پرآشوب در امنیت کامل به سر می‌بردنایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت:تا زمانی که روحیه شهادت طلبی باشد ملت ، امت و ایران زنده خواهند بود.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مهدی چمران نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی (جمنا) در نهمین یادواره دانشجویان شهید که در کاشمر برگزار شد گفت: اگر مراسمی برای شهدا می‌گیریم بخاطر آن است که روحیه شهادت طلبی، شجاعت و ایستادن در برابر دشمن را زنده نگه داریم ؛ تا زمانی که این روحیه زنده باشد ملت، امت، مکتب و ایران زنده خواهد بود و دشمنان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

وی شکل گیری انقلاب اسلامی را بر پایه شهادت امام حسین (ع) توصیف و تصریح کرد: بسیاری مواقع در فضا‌های مجازی مسائلی برای شهدا به خصوص شهدای حرم مطرح می‌شود که زیبنده نیست ؛ شهدای ما در راه امام حسین (ع) و اعتلای کشورشان رفتند، به پیروزی رسیدند و موفق شدند و امروز به بهای خون شهدا کشور در این منطقه پرآشوب در امنیت بی نظیر به سر می‌برد.

نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هر کسی که مسیر امام حسین (ع) و مسیر شهادت حسینی را دنبال کند قطعاً همان‌گونه که امام حسین (ع) پیروز شد، پیروز می‌شود، گفت: شهدای ما یاران و پیرو امام حسین (ع) بودند و امروز باید به‌ آن‌ها بگوییم که ما بازماندگان و جاماندگانی هستیم که افتخار شهادت را نداشتیم، اما این افتخار نصیبمان شده که در بین آن‌ها زندگی کردیم و با احساس نفس گرم و نگاه زیبایشان، حسرت می‌خوریم که از این قافله جامانده‌ایم.

چمران با اشاره به‌اینکه همه ما روزی رفتنی هستیم، اما آنانی که با شهادت رفتند و به‌این افتخار نائل آمدند در مسیر بهشت عند ربهم یرزقون شدند افزود: ما باید به‌ شهدایمان افتخار کنیم.

دانشجویان در نقش مدافعین حرم حاضر شدند

سید جواد موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر هم در این مراسم گفت: در صحنه جهاد، علم و دانش شهدایی داریم که تلاش کردند پرچم علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی همچنان در اهتزاز باشد و در ادامه همین دانشجویان در نقش مدافعین حرم حاضر شدند.

وی تصریح کرد: جنبشی که دانشجویان در آذر سال ۳۲ ایجاد کردند منجر به‌آگاهی و بیداری جوانان و پیروزی انقلاب اسلامی شد و این جنبش در ادامه نمود عینی‌تری پیدا کرد به‌طوری‌که شاهد حضور نسل جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با اشاره به‌حضور دانشجویان در نقش مدافعین حرم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که ۶۳ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است، بنابراین انتظار می‌رود دانشجویان همواره جنبش دانشجویی و راه شهیدان را دنبال کنند و در حوزه‌های علمی، فناوری و فرهنگی با تأسی به‌شهدا به‌موفقیت دست یابند.

کاشمر ۶۵۰ شهید و سه هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است ؛ مرکز این شهرستان ۱۹۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.
 
انتهای پیام//و.ت
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.