شهرآبادی مطرح کرد:

انتقاد تعزیرات از کوتاهی اتحادیه‌ها در وظایف نظارتی/ وظیفه‌ اتحادیه‌ها قیمت گذاری و نظارت است

رئیس شعبه ۴۱ اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اتحادیه‌ها نخستین نهاد نظارتی در قانون هستند که باید بر اصناف زیر نظر خود نظارت کنند در حالی که هیچ همکاری با ما ندارند.

انتقاد تعزیرات از کوتاهی اتحادیه‌ها در وظایف نظارتی/  وظیفه‌ اتحادیه‌ها قیمت گذاری و نظارت استبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امید شهرآبادی در جریان گشت مشترک تعزیرات حکومتی که به منظور بررسی طباخی‌های شهر تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مسئولان اتحادیه طباخی در این گشت مشترک حضور ندارند؟ افزود: تکلیف قانونی اتحادیه‌ها این است که بر اصناف زیر نظر خود نظارت کنند و باید با ما هماهنگ باشند.

وی اظهار کرد: ما در این گشت مشترک تماسی تلفنی با کارشناسان این اتحادیه برقرار کردیم که چرا به طباخی‌های سطح شهر قیمت نداده اند؟ در پاسخ به ما گفتند ما قیمتی نداریم اعلام کنیم در حالی که اتحادیه وظیفه‌ای به جز قیمت گذاری و نظارت ندارد و وقتی اتحادیه که سرمنشا است اعلام می‌کند ما قیمت نداریم طبیعی است که همین آشفتگی‌ها در بازار پیش می‌آید.

رئیس شعبه ۴۱ اداره تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتحادیه‌ها تخلفات اصناف را به تعزیرات گزارش می‌کنند؟ افزود: ما حتی یک شکایت واصله از اتحادیه‌ها نداریم؛ یعنی واقعاً همه چیز وفق مراد است و هیچ مشکلی نداریم؟

شهرآبادی تصریح کرد: سوال اصلی ما از اتحادیه‌ها این است که چرا گزارشی از تخلفات اصناف زیر نظر خودشان را به تعزیرات گزارش نمی‌کنند؟ در این گشت مشترک تعزیراتی که در شمال غرب تهران برگزار شد در چندین طباخی حضور یافتیم و همه این موارد از نظر رعایت موازین بهداشتی تخلفاتی داشتند مبنی بر اینکه در تمام این واحد‌های طباخی کله پاچه به صورت منجمد و غیر بهداشتی در فریزر‌ها نگهداری می‌شد در حالی که به گفته دامپزشک حاضر در این گشت مشترک به هیچ وجه نباید مواد خام دامی منجمد و در بلند مدت مصرف شود.

رئیس شعبه ۴۱ اداره تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از این طباخی‌ها به علت گرانفروشی و رعایت نکردن موازین بهداشتی به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار