۸۰ درصد بارندگی ها از لرستان خارج می شود

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بارندگی‌ها از لرستان خارج می‌شود، افزود: به طور متوسط سالانه ۵۰۰ میلی متر بارندگی در این استان داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسد عبداللهی،فرماندار خرم‌آباد گفت: تحقق نیافتن وعده‌های مسوولان سرمایه اجتماعی را تضعیف می‌کند.

 اسد عبداللهی افزود: لرستان به عنوان یک استان کوهستانی به شمار رفته که شاهد پستی و بلندی‌های زیادی در این دیار هستیم به نحوی که کوهستان‌های با ارتفاع ۴۱۵۰ متر و پستی‌های با ارتفاع ۵۰۰ متر از سطح دریا در این استان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بارندگی‌ها از لرستان خارج می‌شود، افزود: به طور متوسط سالانه ۵۰۰ میلی متر بارندگی در این استان داریم، اما خوشبختانه امسال شاهد افزایش ۸ برابری بارش‌ها نسبت به میانگین سال گذشته هستیم.

فرماندار خرم آباد عنوان کرد: اکنون ۵ سد در این استان به بهره‌برداری رسیده، اما وجود این تعداد سد جوابگوی نیاز این استان نیست در نتیجه انتظار می‌رود سد‌های در دست ساخت با سرعت بیشتری تکمیل و بهره‌برداری برسند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه نباید قول و قرار‌هایی که عملیاتی شده نیستند به مردم داد، افزود: در صورتی که قول و قرار‌ها عملیاتی نشوند سرمایه اجتماعی تضعیف می‌شود در نتیجه باید به صورت منطقی خواسته‌ها را بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

این مسئول اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه مدیریت بحران با تلاش‌های صورت گرفته با وجود سطح وسیع جنگل‌ها، اما در طول یک سال گذشته توانستیم میزان آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان را بیش از ۷۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهیم که این امر نشان‌دهنده تاثیر ویژه اقدامات استان است.

فرماندار خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت بحران باید اعتبارات استان افزایش یابد، افزود: انتظار می‌رود در حوزه مدیریت بحران سالانه شاهد افزایش اعتبارات باشیم تا بتوان زمینه را برای جبران کاستی‌ها و کمبود‌های لرستان مهیا کرد.

انتهای پیام/ب

خروج ۸۰ درصد از بارش‌ها از لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.