دبیر دومین همایش ملی سبک زندگی یزد خبرداد؛

آغاز دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت در استان یزد

دبیر دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت یزد گفت: دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت از امروز به مدت دو روز در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در آیین افتتاحیه گردهمایی گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام عالی انسانی و قرب الهی است که فطرت انسان‌ها خدایی است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه محور زندگی انسان‌ها بر اصول حکمت، فطرت و عدالت قرار دارد، افزود: پایه و اساس زندگی افراد باید بر مبنای فطرت خدایی باشد.

نماینده، ولی فقیه و امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: پایه‌های تربیتی انسان‌ها باید محکم باشد تا با کوچک‌ترین لغزش فرو نریزد.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار داشت: به‌جا آوردن صله‌رحم موجب پیوند و استحکام خانواده می‌شود.

معصومه طباطبایی افزود: موضوعی که دین اسلام به آن توجه ویژه‌ای دارد، انجام سنت الهی صله‌رحم افراد نسبت به همنوعان خود در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط خانوادگی و اجتماعی و نیز سلامت فکری و روحی افراد جامعه از برکات مهم احیای سنت صله‌رحم است، اگر مورد توجه جدی قرار گیرد می‌تواند سرمنشأ بسیاری از هنجار‌های مثبت و مفید جامعه باشد.

نوید نصیری زاده معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هدف از برگزاری این همایش لزوم توجه به اهمیت سبک زندگی از منظر قرآن، ائمه اطهار، بزرگان و اندیشمندان در شرایط فعلی جامعه است.

نصیری زاده محور‌های اصلی همایش سبک زندگی را خانواده، امنیت باور‌های دینی، شادی و امید تغذیه و رسانه محیط زیست و جوانی و سالمندی دانست.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: تعداد ۱۵۹ مقاله به دبیرخانه همایش راه یافته و با پیگیری‌های انجام شده مقالاتی که پذیرش و نهائی میشود در مجلات و پایگاه‌های معتبر ثبت و زمینه استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه خانواده و سلامت زندگی از این مقالات فراهم می‌شود.

نصیری زاده خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۱ مورد توسط هیات داوران پذیرفته شد که ۱۲ مورد آن به‌صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه می‌شود.

وی افزود: در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزش عمومی به صورت تخصصی با محوریت تغذیه سالم، تکنیک‌های خنده ویژه بانوان و تحکیم بنیان خانواده ویژه آقایان و محیط زیست و سبک زندگی برگزار می‌شود.

لازم بذکر است دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ ا

دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت در یزد آغاز شد

برچسب ها: سبک زندگی ، همایش ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار