فراهانی در کنگره حزب ندای ایرانیان:

تمسک به منافع ملی رمز عبور از مقطع فعلی است

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: همه در یک کشتی نشسته ایم و تمسک به منافع ملی رمز عبور از مقطع فعلی است.

بیکاری و فساد بحران های ملی و فراجناحی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در چهارمین کنگره این حزب در برج میلاد تهران با بیان اینکه در کشور چالش‌های فراوانی داریم که مصادیق چالش‌ها در کشور هر روز به شکلی خود را نمایان کرده است، گفت: متاسفانه باید بگوییم آستانه صبر و تاب‌آوری و سطح پایداری اجتماعی کشور به مراحل بحران رسیده است.

وی افزود: بی‌اعتمادی سم مهلکیست که با شدت گرفتن فشارهای اقتصادی بر مردم و عدم پاسخگویی حاکمیت به انتظارات مردم به جان و روح همبستگی ملی افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ناامیدی سم مهلکیست که بر سرشت و سرنوشت مردمان نفوذ می‌کند، تصریح کرد: اگر مردم از حاکمیت خسته شوند دیگر با هیچ پشتوانه‌ای نمی‌توان ایران را ساخت.

فراهانی میل شدید جامعه به طرح نکات ناامیدکننده در مورد اقتصاد کشور را نوعی نمود خودآزاری جمعی دانست و گفت: شرایط به گونه‌ای لست که سخنرانان هرچقدر ناامیدی را به آینده پراکنده کنند عالم تر به نظر می‌رسند.

وی ادامه داد: خود آزاری جمعی به جایی می‌رسد که حتی حاضریم شاخص‌های بین‌المللی پیشرفت را زیر سوال ببریم و مخاطبان ولع خاصی دارند همواره از ناامیدی و بدبختی برایشان سخن بگوییم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ناامیدی جمعی مهم‌ترین عامل انحلال ملت‌هاست، گفت: ملتی که دچار ناامیدی جمعی می‌شود هرگز نخواهد توانست روی پای خود بایستد.

فراهانی تصریح کرد: حزب ندای ایرانیان برامده از صدای ایرانیان باید راه‌هایی برای پرکردن گسل‌های خطرناک بیاید و اعتماد را به اهالی ایران بازگرداند.

وی ادامه داد: چهل سالگی تحول انقلابی در کشور فرصت مناسبیست تا با دست‌اموزی از وقایع گذشته، با نگاهی جدید رو به آینده پارادایم نوین به سمت تحول و تغییر را سرلوحه کار خود قرار دهیم‌.

عضو حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب لازم است تجربه و دانش ذخیره شده در این سال‌ها را در گفتمان جدید برای کشور در نظر بگیریم.

فراهانی گفت: امروز وقت زنده کردن دعواهای بی‌حاصل مخرب حیدری نعمتی گذشته نیست و تمسک به حبل‌المتین منافع ملی راهگشای بسیاری از چالش‌های پیرامونیست.

وی ادامه داد: تمرکز بر شاهراه منافع ملی به عنوان مبدا و مقصد تمامی افعال اجتماعی و تلاش برای رسیدن به فهم مشترک نخبگان پیرامون منافع ملی شاه کلیدیست که می‌تواند راهکارهایی کاربردی و کم‌هزینه برای انواع چالش‌ها از جمله مدیریت سیاسی باشد.

فراهانی گفت: اغلب بحران‌های کشور ربطی به سلیقه این جناح و آن جناح ندارد بلکه چالش‌هایی هستند که هویت و منافع ملی کشور را به خطر انداخته‌اند و باید چاره کنیم چرا که همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

وی با اشاره به سه مثال از خطرناکترین بحران‌های کشور گفت: شرایط به گونه‌ای پیچیده و مسئله ساز است که با همراهی همه ایرانیان و عزم ملی فارغ از احزاب و نژاد و آیین باید به جنگ این بحران برویم.

فراهانی تصریح کرد: بحران کمبود منابع آبی، بحران بیکاری و اشتغال، بحران فساد و دروغ در جامعه سه بحران خطرناک جامعه است که در مورد سوم باید بگوییم فساد سیستماتیک و دروغ همچون موریانه‌هایی پایه‌های امید را در جامعه می‌خورند و به نابودی می‌کشانند.

وی ادامه داد: وقتی مدیری درگیر فساد می‌شود اعتماد عمومی به سیستم کاسته می‌شود و کم کاری اوج می‌گیرد و کارآفرینان و سرمایه گذاران ناامید می‌شوند.

عضو حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: ذکر این سه بحران ملی به عنوان سلسله بحران‌های ملی کشور به خاطر این بود که برای نجات کشور راهی به جز تغییر پارادایم و تمسک به حبل‌المتین منافع ملی از سوی همه نخبگان و دلسوزان جامعه نداریم.

وی ادامه داد: دور نیست با عدم توجه به این بحران بلای خانمان سوز پوپولیسم بر کشور تسلط یابد تا مجددا کشور را به لبه پرتگاه جنگ خارجی و انهدام داخلی پیش برد.

عضو ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: تغییر شرایط جدی بین‌الملل برای جلوگیری از گسست نسلی و اجتماعی و عقب افتادن از رقبای جهانی کشور نسلی نو از مدیران جوان اراده کشور را بر عهده بگیرند و با نخبه پروری در عرصه‌های مختلف با بر دوش گرفتن پرچم صلح و مدارا و مراجعه به نظرات مردم در امتحانات سخت مسیرهای جدیدی را برای برون رفت از چالش‌های ساختاری کشور به کار بندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار