نویسنده و تصویرگر بین المللی کتاب از چین:

پشتوانه قوی تصویرگران کتاب ایرانی به خاطر فرهنگ ایرانی است

خانم سان یو نویسنده و تصویرگر برجسته بین المللی کتاب کودک از کشور چین گفت: خلاقیت و پشتوانه قوی تصویرگران کتاب ایرانی بویژه نسل جوان ان برخاسته از فرهنگ ایرانی است.

سان یو «SUN YU» نویسنده و تصویرگر برجسته بین المللی کتاب از کشور چین، در حاشیه اجرای آیین افتتاحیه نخستتیبن جشنواره ین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تصویرگران ایرانی خیلی خوب و تعدادخیلی زیادی از آن‌ها ایرانی علاوه بر اینکه جایگاه معتبری در سطح ایران دارند در سطح جهان نیز مشهور هستند.

وی، که با «حسن عامه کن» یک تصویرگر ایرانی نیزکارمشترک کتاب «اژد‌های آتشین» در متن و تصیری گری داشته است، افزود: تصویرگران ایرانی خلاقیت و سبک خوبی دارند و با شخصیت دهی به کارخود آنرا گسترش می‌دهند.

به گفته وی، تصویرگران ایرانی به ویژه نسل جوان پشتوانه خوبی به خاطر فرهنگ ایرانی دارند

خانم سان یو که دارای مدرک فوق لیسانس ادبیات کودک است در ادامه با تاکید بر اینکه بچه‌ها باید دائم کتاب بخوانند و احجم زیادی از کتاب‌ها را مطالعه کنندگفت: آن‌ها از طریق کتاب می‌توانند آگاهی خود را افزایش دهند وتحت تاثیرمطالب آموزشی و تربیتی آن قرار بگیرند.

وی، تاثیر تربیتی کتاب را برای بچه‌ها تاکید و تصریح کرد: من به عنوان یک نویسنده چینی روی فرهنگ چینی تمرکز می‌کنم و البته همچنان که خیلی از ما روی فرهنگ چینی تاکید داریم روی فرهنگ‌های دیگر هم تاکید داریم.

خانم سان یو «SUN YU» نویسنده و تصویرگر برجسته بین المللی کتاب کودک از کشور چین برای شرکت در بخش بین الملل نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان با برگزاری نمایشگاهی از آثار خود و ۸ تصویرگر دیگر ایرانی و چینی از جمله «حسن عامه کن» تصویرگر برترایرانی و «شیونگ لیانگ» نویسنده و تصویرگر سیاه قلم ۲۵ اثر خود را به نمایش گذاشته اند.

پشتوانه قوی تصویرگران کتاب ایرانی بویژه نسل جوان ان به خاطر فرهنگ ایرانی است

خانم سان یو «SUN YU» در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل نگارستان کاشان برگزارشد هدیه‌ای نیز به وزیر ارشاد اهدا کرد.

شایان ذکر است: نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان با افتتاح گذر‌های فرهنگ و هنر کشور در کاشان و دو نمایشگاه آثار تصویرگران برجسته ملی و بین المللی کتاب که با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی وهیات همراه از جمله علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر روز پنج شنبه ۲۲ آذرماه ۹۷ در کوشک کمال الملک کاشان آغاز شد تا ۲۵ آذرماه در این شهر برگزار میشود

این جشنواره کتاب با موضوع آب و حضور ۶۰ نویسنده و تصویرگر برجسته ملی و بین المللی با پوشش مدارس، کتابخانه‌ها و مراکز اقامتی و اجرای یکصد برنامه متنوع فرهنگی هنری بویژه کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های کتاب از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در کاشان برگزارمی شود.

انتهای پیام/ف

تصویرگران کتاب کودک در تصویرگری به فرهنگ کشور خود اهمیت دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار