مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تحقیقات حوزه بالین کاربردی و ارزان است/در زمان کمبود منابع مالی اولین جایی که دچار آسیب می‌شود حوزه پژوهش است

تحقیقات حوزه بالین کاربردی و ارزان

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشارکت اعضای هیات علمی گروه بالین در امر پژوهش لازم و ضروری است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد اسلامی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه تحقیقات بالین باز هم از بسیاری از ظرفیت‌های این حوزه استفاده نشده است و اگر این ظرفیت بالفعل شود دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند بعد از دانشگاه تهران در جایگاه دوم کشور قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تمرکز تحقیق در دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز کشور در حوزه بالین است و این در حالی است که در حال حاضر بیشترین ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پایه است و اگر در حوزه بالینی فعال شود تحول بسیار زیادی در دانشگاه ایجاد و جایگاه بهتری در رتبه بندی خواهیم داشت.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پژوهش‌های بالینی کم هزینه‌تر و به کاربرد و بازده نزدیکتر هستند گفت: اگر حوزه تحقیقات بالینی گسترش یابد و به نتیجه و محصول نیز نزدیکتر شود به طور قطع می‌توان حمایت حوزه‌های اجتماعی را نیز بیشتر جلب کرد.

اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه پژوهش پیشرفت داشته باشیم باید نوع نگاه به موضوع پژوهش از حالت لوکس بودن به ضروری بودن تغییر یابد افزود: در زمان کمبود منابع مالی اولین جایی که دچار آسیب می‌شود حوزه پژوهش است و این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته حدود شش درصد از بودجه به امر پژوهش تعلق می‌گیرد و در مقابل در ۱۶ درصد از درآمد ملیشان تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: پژوهش یک ضرورت و سرمایه گذاری است و نباید به آن نگاه هزینه‌ای داشت و برای توسعه و پیشرفت باید اولویت‌های حوزه پژوهش تعیین و بر اساس آن عمل شود.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش، پژوهش و فناوری در طول یکدیگر هستند و اگر نتوانیم در حوزه آموزش موفق عمل کنیم به طور حتم در حوزه پژوهش و فناوری نیز نمی‌توان به شکل مطلوبی موفق عمل کرد.

انتهای پیام//م. ن


لزوم فعالیت علوم پزشکی مشهد در حوزه تحقیقات بالین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار