دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی در آستان قدس رضوی ایجاد شد

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی برای بهره گیری از پیشنهاد‌ها و طرح‌های آنان از ابتدای آذر ماه در سراسر کشور شروع به کار کرد.

دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی در آستان قدس رضوی ایجادشدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طی سال‌های گذشته بیش از ۳ هزار پیشنهاد، طرح، برنامه یا درخواست از سوی نخبگان، فرهیختگان، مجموعه‌های مردمی و فعالان فرهنگی کشور به آستان قدس رضوی ارسال شده که پاسخگویی، پیگیری و اجرای این پیشنهاد‌ها نیازمند تشکیلاتی بود تا سازمان بتواند خدمات و شرایط بهتری برای آنان مهیا نماید.

وی افزود: دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف بسیج ظرفیت‏های فرهنگی و اجتماعی در جهت ترویج اهداف و آرمان‏های انقلاب اسلامی از طریق تعامل بهینه با فرهیختگان و فعالان فرهنگی و ارتقاء سطح فعالیت‏ها و خدمات فرهنگی آستان قدس رضوی در سطح ملی و بین ‏المللی با بهره‌گیری ایده‌ها و طرح‌های نو توسط این سازمان ایجادشده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: ۹ موسسه و ۲ مرکز فرهنگی این سازمان، ماموریت‌های متنوع و مختلفی دارند و ظرفیت‌هایی برای تحول فرهنگی در اختیارشان است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: فعالان و نخبگان فرهنگی می‌توانند با شناخت ماموریت‌ها و ظرفیت‌ها، پیشنهاد یا طرح‌های ارزشمند خود را برای حمایت و اجرا به این دفتر ارسال نمایند.

وی افزود: نو آوری، خلاقیت و تناسب با ماموریت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی از مهم‌ترین شرایط پذیرش پیشنهاد‌ها و طرح‌های فعالان و فرهیختگان است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: اهداف این دفتر شامل: شبکه سازی نخبگان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی به منظور بهره مندی از خردجمعی، استفاده مطلوب و مؤثر از ایده‌ها و طرح‌های فرهیختگان و فعالان فرهنگی در ارتقاء معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت (ع)، ایجاد بانک ایده و طرح‌های فرهنگی، زمینه سازی برای ارتباطات فرهنگی و ایفای نقش مؤثر فرهیختگان و فعالان فرهنگی در اقدامات سازمان و آستان قدس رضوی، بررسی، ارائه نظر کارشناسی و تدوین در خصوص طرح‌ها و برنامه‌ها و ارائه به واحد‌های مختلف سازمان و پیگیری تا اخذ تصمیم نهایی طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، فراهم‌سازی و تسهیل ارتباط آنان با سازمان، تشکیل شورا‌های مشورتی تخصصی ویژه طرح‌ها و برنامه‌های فرهیختگان و تدوین گزارش‌های دوره‌ای جهت ارائه به مجموعه‌های ذی ربط، می‌شود.

انتهای پیام // ف.ک


شروع به کار دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.