افتتاح پروژه های آبخیزداری بم

نماینده مردم بم در مجلس گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری شهرستان بم در دو حوزه آبخیز دهبکری و سد نسا افتتاح و در حال اجراست.

افتتاح پروژه های آبخیزداری بمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی به هنگام بازدید از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز دهبکری گفت: خوشبختانه عملیات این حوزه 100 در صد انجام و به اتمام رسیده است و ما امروز شاهد دو بند سنگ و ملاتی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبخیزداری حوزه دهبکری با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در مساحتی به میزان یک هزار و 140 متر مکعب انجام شده اظهار داشت: حدود 800 متر مکعب، حجم ذخیره روان آب آن است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه سد نسا نیز اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شده که عملیات آبخیزداری به مساحت 3 هزار و 100 متر مکعب در حال اجراست.

حبیب الله نیکزادی پناه گفت: با توجه به اعتباری که امسال از صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری داده شد و رقمش در حوزه های آبخیز شهرستان بم به میزان حدود 4 میلیارد تومان می باشد، امیدواریم در بودجه سال 98 با توجه به حکمی که در قانون برنامه ششم توسعه ، در رابطه با آبخیزداری و آبخوانداری هست، شاهد تداوم اعتبارت این پروژه باشیم.

وی افزود: پارسال نیز حدود 6 میلبارد تومان اعتبار، برای شرق استان کرمان اختصاص یافته بود.

وی ضمن بازدید از پروژه آبخیزداری منطقه دهبکری، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب ، گسترش پوشش گیاهی ، تغذیه سفره های زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب ها اجرا می شود و در صورت تدوام این طرح ها و پروژه ها ، می توان قنوات را حفظ و سیلاب ها و رواناب را مدیریت کرد.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری کرمان واقع و 570 هزار کیلومتر مربع مساحت حوزه های آن است .

انتهای پیام/س

 

افتتاح طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار