معاون عمران و توسعه شهری وزرات کشور :

مشخصه انحصاری شهر زیارتی باید در مشهد مقدس متولد شود /شهردار باید از تمام ظرفیت‌های شهری استفاده کند

معاون عمران و توسعه شهری وزرات کشور گفت: در جهان اسلام بویژه تشیع کمتر الگوی جامع شهر زیارتی را داریم و مشخصه انحصاری شهر زیارتی باید در مشهد مقدس متولد شود.

مشخصه انحصاری شهر زیارتی باید در مشهد مقدس متولد شود /شهردار باید از تمام ظرفیت‌های شهری استفاده کندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزرات کشور در مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد گفت:  مشهد با مزیت‌های منحصر به فردی که دارد اگر مدیریت شهری برآن سرمایه گذاری کند در مسیر تاریخی خود قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام بویژه تشیع کمتر الگوی جامع شهر زیارتی را داریم، افزود: مشخصه انحصاری شهر زیارتی باید در مشهد مقدس متولد شود که برای این مهم نیاز به استفاده از مبانی نظری شیعه، نخبگان خلاق و فرهنگیان کشوری است که قوانین شهری و شهرسازی می‌تواند ان را محقق کند.

معاون عمران و توسعه شهری وزرات کشور با تأکید بر اینکه خراسان بزرگ جایگاه تاریخی بعنوان قطب شهری جهان اسلام دارد، ادامه داد: مشهد نگاه، راهبرد و گفتمان جدیدی را می‌طلبد که باید با نگاه به گذشته و نقشه راه برای آینده را بسازیم.

جمالی نژاد با بیان چند نکته به شهردار جدید گفت: شهردار باید از تمام ظرفیت‌های شهری استفاده کند و در کنار آن باید نگاهی همه جانبه در مدیریت داشت.

وی با اشاره به اینکه شهردار باید همه نگاه‌ها را از جمله فرهنگی، توسعه‌ای و عمرانی را باهم داشت افزود: شهردار باید بین جریان‌های دلسوز شهر همدلی و رفاقت ایجاد کند.

معاون عمران و توسعه شهری وزرات کشور با اشاره به ظرفیت‌های خوب انسانی مشهد ادامه داد: شهردار باید با برنامه ریزی و اولویت بندی در این شرایط کشور از منابع کم نیاز‌های نامحدودی را پاسخگو باشد.

جمالی نژاد گفت: شهرداری و شورای شهر باید مشکلات مردم را ببینید و ارتباط تنگاتنگی با علما، معتمدین، نخبگان و هنرمندان داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، استفاده از جوانان و همچنین هم افزایی در تمام جریان‌های شهر، افزود: امیدوارم در تحقق این شهر دانشی، وارد کننده علم نباشیم و از دانش خودمان استفاده کنیم.

امیدوارم با تدبیر و خلوص نیروی جوانی سرعت این قطار بیشتر شود و تمام مردم ایران شاهد توسعه و پیشرفت در این شهر باشند.
 
تقی زاده خامسی شهردار سابق مشهد هم در ادامه این مراسم گفت: برای اقای کلایی که از بدنه شهرداری هستند آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم در این دو سال حال مردم را بهتر کند.

وی با اشاره به همکاری مسؤلین استان افزود: من شهادت می‌دهم که در این دوران ۱۴ ماهه هیچکدام از همکاران، معاونین، مدیران و مسؤلین استان به حتی یکی از در خواست‌های من پاسخ منفی ندادند و من هم متقابلا مشکلات راحل کردم.
 
انتهای پیام //ف. ش
 

برگزاری مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.