نمایندگان مستعفی اصفهان به جای حضور در مجلس در دفتر آیت‌­الله طباطبایی‌نژاد حاضر شدند

نمایندگان مستعفی استان اصفهان به جای حضور در صحن علنی مجلس ،صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سالک نماینده استان اصفهان در دیدار با آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت :  نمایندگان ۱۰ روز پیش بخاطر عملیاتی نشدن وعده های دولت در مورد طرح های آبی دراستان استعفا داده بودند و  امروز به جای شرکت درصحن علنی مجلس، حاضری خود را در دفتر امام جمعه اصفهان ثبت کردند.

سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس در این جلسه آثار وضعی این استعفا را خوب ارزیابی کرد و گفت: دفتر رئیس مجلس پیغام داده که برای حل مشکلات جلسه تشکیل می دهیم.

وی گفت: این استعفا کاملا جدی است چرا که دولت در این مسیر اراده جدی انجام کار ندارد .

استعفای ما به معنای خالی  کردن صحنه نیست

ابطحی نماینده مردم خمینی شهر نیز در این جلسه وضع موجودی آب پشت سد را بحرانی نسبت به سال های قبل عنوان کرد و افزود: تمام کارهای قانونی را دنبال کرده ایم ولی هیچ اثری نداشته است.

ابطحی تصریح کرد:استعفای ما خالی کردن صحنه نیست بلکه ما با تمام قدرت پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم.

زاینده رود متعلق به همه کشور است

حاجی دلیگانی نماینده مردم میمه شاهین شهر و برخوار هم گفت: رئیس جمهور قول احیای زاینده رود را داده و انتظار داشتیم ستاد احیا زاینده رود چون دریاچه ارومیه تشکیل می شد.

حاجی دلیگانی گفت: در سال آبی قبل هم گفتیم وضعیت تامین آب شرب ۵میلیون نفر بحرانی است و هیچ کس توجهی نکرد.

وی با اشاره به اینکه  اگر به نتیجه نرسیم سه شنبه هم در مجلس شرکت نمی کنیم، افزود: وزارت نیرو هیچ برنامه ای برای حل این بحران ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هم در این نشست با اشاره به اینکه در این دوره نمایندگان استان از سه طیف اصولگرا اصلاح طلب و مستقل هستند اما در بحث آب حرف همه یکی است.

موسوی لارگانی تصریح کرد:درخواست داریم ستاد احیا زاینده رود با چند وزیر تشکیل شود تا وعده رئیس جمهور در جمع مردم اصفهان مبنی بر جاری شدن آب در رودخانه اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه گفت: طرح بهشت آباد برای فلات مرکزی است ولی یک قدم موثر برنداشته شده است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی آب به ضرر استان است را بخاطر قانونی بودن قبول کردیم تصریح کرد متاسفانه همان هم اجرایی نشده است.

برای سامانه دوم آب اصفهان هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است

موسوی لارگانی گفت: برای سامانه دوم آب اصفهان هیچ اعتباری را درنظر نگرفته اند واین درحالی است که آقای نوبخت در این خصوص قول مساعد دادند که متاسفانه علی رغم همه این قول ها هیچ ردیفی نگذاشته اند.

وی افزود: از ۱۰هزار ردیف اعتبار بودجه فقط ۱۶۰ ردیف آن مربوط به استان اصفهان است .

لارگانی با بیان اینکه  علی رغم پیگیری های موثر برای جلسه با  رئیس مجلس هیچ نتیجه ای حاصل نشده است، گفت: ما خواستار جلسه با رئیس جمهور،معاون اول و آقای نوبخت را داریم.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس هم در این جلسه از حمایت های امام جمعه از حرکت نمایندگان تشکر کرد و گفت: استان اصفهان مرکز مناسبات کشور است و این حرکت حمایت از کشور است.

عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس هم این روز را روز همبستگی نامید و گفت:استعفای ما هوشمندانه است.

وی افزود: اراده ای برای حل مشکل در دولت و مجلس ندیده ایم .

از رئیس مجلس گلایه دارم / چرا  پس از استعفای  نمایندگان با دولت جلسه ای برای حل مشکل اصفهان نمی گذارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم در این جلسه با تشکر از حمایت نمایندگان از مردم گفت:مشکل فقط مربوط به آب شرب نیست بلکه درختان ۵۰ساله هم در حال خشک شدن هستند؛  دولتی ها اگر کسی بته ای را بکند چه سر وصدایی می کنند، اما اعتنایی به این خشکسالی ندارند.

وی تصریح کرد:مسئله بعدی که اهمیت دارد وضع صنعت است ؛استان اصفهان به اندازه ۱۴استان مالیات به خزانه می دهد اما  وضعش چنین است.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام‌جمعه اصفهان در ادامه وضع کشاورزی استان را  مشکل دار دانست و گفت:کشاورزی،شرب ،صنعت در استان امروز تحت الشعاع خشکسالی است که باید دولتی ها فکری اساسی کنند.

آیت الله طباطبایی ادامه داد احیا زاینده رود،مصرف عادلانه آب در بالا دست و پیگیری تکمیل شدن تونل سوم رامجدانه پیگیری کنید، مرگ اصفهان در بی آبی است و این به کل کشور لطمه می زند.

امام‌جمعه اصفهان درادامه گفت:بنده هم از  رئیس مجلس گله اساسی دارم ،۱۹نفر استعفا داده اند اما چرا رئیس مجلس با دولت جلسه ای تشکیل نداده است؟

وی برخورد دولت را هم متبکرانه دانست و افزود:چرا هیچ کس واکنشی نشان نداده است؛ امنیت کشور با دولت است و آنها باید برای جلوگیری از آشوب و سواستفاده دشمن اقدام موثر کنند.

 گفتنی است ؛حضور تعداد قابل توجهی از مردم به اتفاق خانواده‌هایشان در حمایت از اقدام نمایندگان استان اصفهان در مقابل دفتر امام جمعه اصفهان منجر به ایجاد ازدحام شده است؛ برخی خانواده‌ها تصاویر شهدایشان را در دست دارند.

 

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
چرا انتخابات برای جانشینان این نماینده ها برگزار نمیشود؟
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
وقتی استانهای دیگه خودشون با کم آبی مواجهه هستند اصلا منصفانه نیست که آبشون غارت بشه و به اصفهان برده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
آب اصفهان را به دیگر استان ها ندهید اصفهان نیازی به آب دیگر استان ها ندارد