صالحی در پاسخ به نماینده دهمرده:

زیارت اربعین فرصتی برای همگرایی ملی و منطقه‌ای است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیارت اربعین فرصتی برای همگرایی ملی و منطقه‌ای است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

زیارت اربعین فرصتی برای همگرایی ملی و منطقه‌ای استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز( 25 آذر ماه) در پاسخ به سوال حبیب‌اله دهمرده درباره مسائل فرهنگی راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین فرصتی است برای همگرایی منطقه‌ای و ملی که طبیعتا باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکردهای مقام معظم رهبری، مجلس و دولت جریان پیاده‌روی و زیارت اربعین باید ماهیت خود را حفظ کنند، همچنین ما باید بتوانیم فرهنگ و حرمت کشور میزبان را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: آقای صالحی چه تسهیلات و امکاناتی برای زائران اربعین فراهم کردید؟ 

دهمرده از پاسخ‌های وزیر فرهنگ قانع شد

صالحی تصریح کرد: چاپ و توضیح 2 میلیون کتاب راهنمای زائر، اختصاص 3 هزار مبلغ داوطلب، تهیه و تولید کلیپ‌های آموزشی و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حفظ فرهنگ اربعیندر این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بیش از صد موکب در اختیار زائران قرار گرفته که به حوزه‌های مالی و معنوی تمرکز داشت و شرایطی را فراهم کرد که زائران در ایران و عراق در فضایی معنوی قرار بگیرند.

وی بیان کرد: امسال نمایشگاه‌های معنوی، سینماهای سیار و نمایش و آیین‌های مذهبی بیش از سال گذشته برای زائران فراهم شد و 20 گروه از مربیان کودک و نوجوان با 30 هزار برنامه به ارائه امور معنوی پرداختند.

صالحی گفت: 90 قاری ممتاز با بیش از 1300 برنامه در عراق به اجرای مراسم مذهبی پرداختند و 120 سخنران مذهبی نیز در مراسم‌ها حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین پیوست‌های فرهنگی بسیاری برای موکب‌ها ارسال شد و با آسیب‌ شناسی‌هایی که از سالهای قبل صورت گرفته بود سعی شد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ها مسائل فرهنگی متعددی اتفاق افتاد به عنوان مثال بیش از 20 عنوان کتاب با موضوع اربعین تولید و چاپ و سوگواره‌ای با همین موضوع در سالهای 96 و 97 برگزار شد. مسابقه بین‌المللی فیلم با عنوان مهر محرم برگزار شد که آثار قابل توجهی از آن ارائه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین دو فیلم مستند و یک پروژه سینمایی به مناسبت اربعین تولید و حمایت از تولیدکنندگان فیلم‌ سازان سینمایی ناشناس در رابطه با این موضوع در دستور کار قرار گرفت. همچنین کتابی با عنوان پیاده‌روی اربعین تدوین و خبرنگاران داخلی و خارجی به منظور حضور در مراسم با شکوه اربعین مورد حمایت قرار گرفته است.

صالحی افزود: در کنار این مسائل لازم است تا زیرساختی فراهم شود که اربعین باعث فرصت‌سازی‌های بسیاری شود لذا امیدوارم با هم‌افزایی و همیاری‌ها بتوانیم از فرصت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار