بلر برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برکسیت را بهترین راه پیش روی انگلیس دانست

نخست‌وزیر اسبق انگلیس برگزاری دومین همه‌پرسی درباره برکسیت را که در راستای منافع ملی و به نفع دموکراسی باشد، خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میرور، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس، ترزا می، نخست وزیر فعلی این کشور را «بی‌مسئولیت» خواند و برگزاری دومین همه پرسی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا را که در راستای منافع ملی و به نفع دموکراسی باشد، خواستار شد.

تونی بلر گفت: آنچه که واقعا غیر مسئولانه است این است که (ترزا می) سعی می کند مجلس نمایندگان را برای پذیرش معامله ای که واقعا بد به نظر می رسد، تهدید به سقوط می کند.

رهبر سابق حزب کارگر اظهار داشت او وظیفه خود می داند که پیشنهادات خود را زمانی که کشورش با مهمترین تصمیم پس از پایان جنگ جهانی دوم مواجه است، ارائه دهد و مشاوره دهد.

وی همچنین معتقد است تا زمانی که همه پرسی دوم انجام نشود دستیابی به یک توافق ممکن نیست. بنابراین برگزاری همه پرسی دوم معقول ترین راه است.

نخست وزیر اسبق انگلیس تاکید کرد به رغم احترامی که برای ترزا می قائل است، نمی تواند از توافقی که منافع انگلیس در آن نیست، حمایت کند.

ترزا می پیشتر بلر را به حمایت از برگزاری همه پرسی  دوم و «تضعیف» مذاکرات برکسیت متهم کرد و گفته بود وی عمدا باعث اختلال در روند متقاعده کردن سران اتحادیه اروپا برای پیشبرد توافق برکسیت می شود. نخست وزیر انگلیس پیش از این  برگزاری دومین همه‌پرسی برکسیت پیش از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا در 29 مارس سال آینده میلادی را غیرممکن دانست و اعلام کرد افرادی که برای برگزاری چنین رفراندومی فشار می آورند رویه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق می اندازند و یا احتمال جدایی بدون توافق را افزایش می دهند.

انگلیس باید تار روز 29 مارس سال آینده میلادی از اتحادیه اروپا جدا شود . در ماه اکتبر، لندن و بروکسل بر سر متن قرارداد جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کردند این در حالی است که پارلمان انگلیس با تصویب این توافق مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار