پالایشگاه ستاره خلیج فارس پیشتاز در تامین بنزین کشور

مدیرعامل پالایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس از تولید ۳۰ درصد بنزین کشور در پالایشگاه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمد علی دادور مدیرعامل پالایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با تلاش متخصصان کشور۳۰ درصد بنزین کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تولید می‌شود.

وی افزود: اکنون به‌طور میانگین روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه تولید می‌شود.


مدیرعامل پالایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: این ظرفیت با تثبیت مرحله سوم تا پایان امسال به ۴۴ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

محمد علی دادور افزود: ساخت مرحله چهارم پالایشگاه از شهریور ماه امسال با ظرفیت ۱۲ میلیون لیتر در روز آغاز شده است و بر اساس برنامه هدفگذاری شده تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: با بهره برداری از مرحله چهارم میزان تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه نفت ستاره به ۵۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: بنزین تولیدی این پالایشگاه با اکتان بالا و حذف آلاینده محیطی زیستی بر اساس استاندارد یورو ۵ است.

دادور گفت: بیش از ۷۵ درصد تجهیزات استفاده شده در سه فاز با تکیه بر دانش ومهارت‌های بومی ساخته شده است.

عملیات ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در سال ۱۳۸۵ در زمینی به مساخت ۷۳۰ هکتار آغاز شد.

این پالایشگاه روزانه ۳۶۰ هزار بشکه خوراک از میدان مشترک پارس جنوبی به فراورده‌های بنزین، نفت‌گاز، گاز مایع، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت تبدیل می‌کند.

فاز نخست پالایشگاه در اردیبهشت ۱۳۹۶ و فاز دوم در تیرماه ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید.فاز سوم نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.هر فاز ظرفیت تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین در روز دارد.

انتهای پیام/ر

 

بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.