آذری جهرمی مطرح کرد:

فیک‌نیوز سلاح‌ شیمیایی جنگ رسانه‌ای است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود ضمن اینکه فیک‌نیوز را سلاح‌ شیمیایی جنگ رسانه‌ای دانست، اعلام کرد برنامه ارتقای سواد رسانه با مشارکت اندیشمندان از این هفته آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شناسایی خبر‌های جعلی یا به اصلاح  «فیک نیوز» در شرایطی که کاربر با دسترسی به شبکه های اجتماعی با حجم زیادی از داده و اطلاعات رو به روست، کار دشواری محسوب می‌شود. کارشناسان رسانه در تلاش هستند تا با شناسایی ترفندهای تولیدکنندگان اخبار جعلی، کاربران را آگاه نمایند.کاربران با افزایش سطح سواد رسانه‌‌ای خود می‌توانند خود را از در دام افتادن حفظ نمایند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در حساب توییتری خود به موضوع فیک‌نیوزها اشاره کرده و آنها را سلاح شیمیایی جنگ رسانه‌ای دانسته است.

آذری جهرمی در توییتر نوشت:

#فیک_نیوز یک سلاح‌ شیمیایی جنگ رسانه‌ای است و کاربران جعلی سیاهی‌لشکر آن. ارتقاء #سواد_رسانه راهکار رفع این مخاطره است که بسیاری از کشورها به آن پرداخته‌اند. در غفلت دستگاههای مسئول، برنامه ارتقای سواد رسانه را با مشارکت اندیشمندان از این هفته آغاز خواهیم کرد.

ارتقاء سوادرسانه راهکار مقابله با فیک نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار