مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران:

تهران روزانه میزبان ۳۰۰ آتش‌سوزی است / بیشترین حوادث در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه رخ می‌دهد

داوری با اشاره به آغاز ایجاد نظام ایمنی در ساختمان‌ها گفت: این نظام ایمنی ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه را هم در بر می‌گیرد.

کاظمی / تهران روزانه میزبان 300 آتش‌سوزی است / بیشترین حوادث در ساختمان‌های کمتر از 6 طبقه رخ می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بسیج شهرداری تهران با این سازمان گفت: تهران با ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی و ۵ هزار نیروی آتش نشان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است و هر روز تلاش می‌کنیم کیفیت و کمیت خدمات را افزایش دهیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه به لحاظ ارتقای توان تجهیزاتی و عملیاتی آتش‌نشانان کار‌های مهمی را انجام می‌دهیم، گفت: اما علی رغم همه این تلاش‌ها این وضعیت پاسخگوی مقابله با آن حادثه بزرگ در تهران نیست.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به خواسته خود باید شب و روز کار کنیم و بیکار نباشیم، اظهار کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

داوری با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظام ایمنی ساختمان‌ها را آغاز کردیم، گفت: تلاش شده که با مساعدت سازمان خدمات شهری تمام ساختمان‌های شهر و حتی آن‌هایی که کمتر از ۶ طبقه هستند ایمن‌سازی شوند، چون طبق آمار بیشترین حوادث در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه رخ می‌دهد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه برای اولین بار رشته مهندسی حریق را تدوین کردیم تا در دانشگاه‌ها تزریق شود، اظهار کرد: روزانه حوادث زیادی در تهران رخ می‌دهد که ۳۰۰ مورد آن آتش‌سوزی است.

وی با اشاره به ۵ هزار نیروی آتش‌نشانی گفت: این تعداد نیرو و همچنین اردوگاهی که داریم در بخش بحران برای تهران کافی نیست و لذا در تمام دنیا برای این کار از رویکرد مردم محوری استفاده می‌کنند.

داوری با بیان اینکه معابر شهر در زمان زلزله بسته می‌شوند و نیرو‌های امدادی نمی‌توانند برسند گفت: بسیج به عنوان یک نیروی ارزشی ثابت کرده که در شرایط سخت همیشه پای کار بوده و لذا ما می‌توانیم از پتانسیل بزرگ آن استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بسیجیان مرد روز‌های سخت هستند، گفت: بسیج شهرداری برای این کار ظرفیت بزگی دارد و امیدواریم بسیج شهری تهران هم به عنوانی یک پتانسیل به کمک آن آید.

انتهای پیام /

برچسب ها: شهرداری ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار