مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد:

در آینده‌ نزدیک آبله و آنفولانزا از طریق صفحه مانیتور به انسان منتقل می‌شود

مدیرکل بهداشت و درمان پدافند غیرعامل انتقال بیماری‌هایی مانند آبله و آنفولانزا از طریق مانیتور را در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر دانست.

در آینده‌ نزدیک بیماری‌هایی مانند آبله و آنفولانزا از طریق صفحه مانیتور به شما منتقل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز همایش پدافند غیرعامل با همکاری معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی و دفتر توسعه فناوری و ارتباطات صنعت و کارآفرینی در محل مجتمع آیت الله هاشمی رفسنجانی واقع در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران برگزار شد.

کریمی‌نیا مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل، شریف‌لو مدیرعامل سابق نیروگاه اتمی بوشهر، اکرمی، معاون آموزشی قرارگاه پدافند غیرعامل و رضایی، معاون انرژی‌های تجدیدپذیر و معاونت علمی و اقتصادی ریاست جمهوری از مهمانان این همایش بودند.

جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در پدافند غیرعامل، بررسی جایگاه و روش تصفیه آب‌های سنگین در پدافند زیستی، مدل‌های نو در برآورد تهدیدات، آسیب‌پذیری‌ها، شناسایی دارایی‌ها و تعیین ارزیابی ریسک زیرساخت‌ها و پدافند پرتویی از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در بخشی از این همایش کریمی‌نیا با بررسی سخنرانی بیل گیتس در سال ۲۰۱۷ با موضوع تهدیدات زیست محیطی، بخشی از سخنان او را بیان کرد و گفت در آینده نزدیک هکرها می‌توانند از طریق صفحه مانیتور، بیماری‌های زیستی مانند آبله و آنفولانزا را به کاربران انتقال دهند. کریمی‌نیا افزود: این پروژه در حال حاضر در کشور چین آغاز شده است و محققان در حال کار بر روی این موضوع هستند که چگونه می‌توان یک عامل بیماری بیولوژیکی را به صفر و یک داده‌های رایانه‌ای تبدیل کرد و آن را به کاربران انتقال داد.

کریمی‌نیا در ادامه گفت: این عمل نیاز به فناوری‌های سنگین و سطح بالایی دارد و بیل گیتس هم هیچ‌گاه تاکنون روند انجام این عمل را در رسانه‌ها بازگو نکرده و این دانشی است که ما نیز باید درباره آن مطالعه و آگاه سازی‌های کافی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.