بازیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵ هزار واحد به مددجویان کمیته امداد واگذار می‌شود/کل اعتبارات بخش مسکن در سال ۹۷ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است

مدیر کل مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: واگذاری ۵ هزار واحد به مددجویان این کمیته در شرف عملیاتی شدن است.

۵ هزار واحد به مددجویان کمیته امداد واگذار می‌شود/کل اعتبارات بخش مسکن در سال ۹۷ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان استابراهیم بازیان مدیر کل مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر به مددجویان اظهار کرد: خانه‌دار شدن همه طبقات محروم جامعه از آرمان‌های انقلاب و امام (ره) بود.

بازیان مدیر کل مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:محدودیت منابع مالی و استفاده نکردن از همه ظرفیت‌های کشور باعث شده پس از ۴ دهه مشکلات زیادی در زمینه مسکن محرومان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مساله تامین مسکن براساس قانون اساسی برعهده دولت است، اما این نافی نقش مردم در حمایت از محرومان نیست؛ چرا که مسکن یکی از مهمترین زمینه‌های مشارکت مردم در حمایت از اقشار مستضعف به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، وزارت راه و شهرسازی مامور به واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی شده است.

وی سیاست خانواده محوری در اسکان مددجویان سالمند و زنان جوان سرپرست خانوار و توجه به تامین مسکن روستایی مقاوم و مناسب را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در بخش مسکن دانست و گفت: کل اعتبارات بخش مسکن در سال ۹۷ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۳۸ درصد اعتبارات دولتی، ۱۳ درصد از محل صدقات، ۲۸ درصد از تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت و ۲۱ درصد منابع اختصاصی کمیته امداد است که با مشارکت خیران و حامیان ایتام تحت حمایت تا هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

مهندس بازیان در زمینه شیوه واگذاری مسکن مهر به مددجویان گفت: در ابتدا مددجویان به کمیته امداد درخواست داده و این کمیته از طریق سایت مسکن مهر برای مددجویان ثبت نام می‌کند؛، به عبارتی دیگر عرضه کننده این مسکن‌ها وزارت راه و تحویل دهنده آن کمیته امداد است.

وی در این خصوص که واگذاری مسکن مهر به مددجویان در چه مرحله‌ای از انجام است، گفت: در حال حاضر واگذاری ۵ هزار واحد به مددجویان کمیته امداد در شرف عملیاتی شدن است.

مدیر کل مسکن و امور مهندسی کمیته امداد خمینی (ره) در مورد اینکه چه زمانی تصمیم طرح واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر به مددجویان گرفته شد، بیان کرد: این تصمیم از ابتدای سال جاری گرفته شده بود که در زمان وزیر سابق مسکن، راه و شهرسازی این موضوع پیشرفتی نداشت و تنها ۳ هزار واحد اختصاص یافت، اما براساس توافق اخیر کمیته امداد و وزارت راه وشهرسازی در نشست اخیر مقرر شد این طرح مهم ظرف یک ماه به طور جدی پیگیری و مراحل واگذاری آن سرعت گیرد.

وی در باره زمان اتمام این طرح گفت: اتمام این طرح زمان مشخصی ندارد، ولی در حال حاضر با جدیت در حال انجام است.

ابراهیم بازیان در خصوص این موضوع که مسکن‌های مهری که قرار است به مددجویان واگذار شود در کدام نقاط ایران واقع است اظهار کرد: در بررسی مجدد و مشترک وزارت راه و شهرسازی و کمیته امداد ۲۰ استان و ۸ شهر جدید برای انجام این طرح مورد نظر است.

وی افزود: شهر‌های پردیس و پرند برای مددجویان تهرانی موجودی ندارد و برای واگذاری مسکن مهر به مددجویان تهرانی باید جلساتی برگزار و تصمیمات اساسی در این زمینه گرفته شود.

مدیر کل مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: عوامل راه و شهرسازی و استان‌ها با نهایت تلاش در حال انجام این طرح هستند، اما برای تسریع بخشیدن به کار باید مسئولین محلی شورا‌های مسکن را تشکیل دهند که با نهاد‌های مربوطه همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار