آذری جهرمی در حاشیه نهمین سمپوزیوم مخابرات:

علت توقف ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا عدم اتصال ناجا به گمرک است

وزیر ارتباطات گفت: علت توقف ثبت گوشی مسافری قطع سامانه همتا نیست بلکه عدم اتصال سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک است.

آذری جهرمی: کارگروه فنی طرح رجیستری به دنبال راه‌حلی برای گوشی‌های غیرفعال شده، استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نهمین سمپوزیوم مخابرات درباره توقف ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا، اظهار کرد که قطع سامانه همتا و گمرک درست نیست؛ بلکه موضوع وصل سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک مطرح است که باید اتفاق می‌افتاد. قرار بود این اتصال برای مشخص شدن دقیق واردات گوشی از طریق مسافر صورت بگیرد، نه‌این‌که به اسم بار مسافر، بتوان خارج از روال‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشی وارد کرد.

او در ادامه افزود:‌ اکنون فرآیند بار مسافر در حال پیاده‌سازی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برخی انتقاد دارند که چون کانال‌های اصلی واردات به درستی کار نمی‌کند، جلوی واردات گوشی به شیوه مسافری گرفته شده و در بازار اختلال ایجاد کرده است.

آذری‌جهرمی تصریح کرد که همه باید مسئولیت قانونی خود در این بازار را انجام دهند؛ اگر کانالی در زمینه واردات گوشی دچار مشکل است، آن مشکل باید حل شود، نه‌این‌که خلاف ضوابط، راهی جدید برای واردات در این زمینه باز شود.

وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره مشکل ایجاده‌شده برای برخی از کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های قدیمی اظهار کرد: پس از اجرای رجیستری، یک دوره ۳ ماهه تحت عنوان دوره پایش برای این‌که افراد گوشی قدیمی خود را روشن و ثبت کنند قرار دادیم، اما برخی این کار را نکردند و با بحران‌های ارزی ایجاد شده قیمت گوشی هم بالا رفت؛ امروز بازار گوشی وضعیت چندان مناسبی ندارد و اکنون آن افراد می‌خواهند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند که دچار مشکل شدند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مردم علیرغم زمانی که در  طرح رجیستری به آنان داده شد، گوشی‌های خود را فعال نکردند و الآن می‌خواهند از آن استفاده کنند اما به مشکل خوردند. راه‌حل این موضوع این نیست که به آنها بگوییم مانند مسافر و با استفاده از پاسپورت گوشی خود را فعال کنند. ما پیگیر این موضوع هستیم و الآن کارگروه فنی در حال بررسی این مشکل است و باید منتظر باشیم تا یک راه‌حل فنی برای این مشکل در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اکنون مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال انجام پردازش هستند و مواردی را بررسی می‌کنند که براساس آن افراد ادعا می‌کنند گوشی‌هایشان قدیمی بوده و آن‌ها طبق آنالیز باید دریابند که این گوشی‌ها فعال بوده یا خیر.

آذری جهرمی با اشاره به نحوه انجام رجیستری گوشی توضیح داد: واقعیت این است که سیستم ثبت تلفن‌همراه، از اتصال شماره تلفن و IMEI گوشی اتفاق می‌افتد و از آنجاکه برخی علاقه‌مند به قاچاق هستند، از IMEIهای قبلی برای گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند و می‌گویند این گوشی فعال بوده است و جعل این IMEI باعث ایجاد مشکل در سیستم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
سامانه همتاکی وصل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
مشکل اتصال پلیس گذرنامه به گمرک کی رفع میشه گوشی من دو روز دیگه آنتنش میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آخه مردم به چی دل خوش باشند گوشی قیمتش سرسام آور شده است
آخرین اخبار