رئیس دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه‌های نسل چهارم، آموزش و پژوهش مبتنی بر حل مساله است، ساختار و سازمان آموزش و پژوهش خود را در دانشگاه‌ها به سمت رویکرد حل مساله آوریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادگران رئیس دانشگاه شیراز در آئین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان فارس با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل چهارم، آموزش و پژوهش مبتنی بر حل مساله (حل مساله محیط، شهر، استان و کشور) است، گفت: اگر ما ساختار و سازمان آموزش و پژوهش خود را در دانشگاه‌ها به سمت رویکرد حل مساله نیاوریم چه بسا برسد زمان‌هایی که خیلی دیر شده باشد و جوابی قابل قبول برای نسل‌های آینده کشور نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: سیستم آموزش عالی دنیا در حال ورود به حوزه دانشگاه‌های نسل چهارم است اظهار کرد: نسل‌های اول، دوم و سوم آموزش عالی تمام شده و ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم آغاز شده است.

وی افزود: جامعه بین المللی و در صدر آن مراکز آموزش عالی مسیر پُر نشیب و فراز دانشگاه‌های نسل چهارم را در حال عبور است.

نادگران اضافه کرد: در دنیای امروز تکیه بر اقتصاد تک محصولی شکننده و ضربه پذیری مانند نفت تمام شده و اگر تا دهه‌های قبل تکیه بر این اقتصاد راهگشای اقتصاد‌های درون گرایی مانند ما بود امروزه باید از این لاک و این تفکر سنتی و معمولی خارج بشویم.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: همه ما در سیستم آموزش عالی کشور و دستگاه‌های اجرایی باید این بیم را درک کنیم که جامعه جهانی منتظر ما نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر در کشور ما توجه کافی به این مساله شده است، اضافه کرد: ساختار‌های سنتی آموزش و پژوهش در حال فرو ریختن است و توجه به دانشگاه‌های کارآفرین و نو آفرین و دانشگاه نسل چهارم با تکیه بر حل مساله نهادینه شده و استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه در حال تلاش و فعالیت است.

نادگران افزود: در استان فارس تعداد ۱۶۸ شرکت دانش بنیان وجود دارد که در رشته‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه شیراز اظهار امیدواری کرد: با همدلی با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان، سطح این شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های آن‌ها عمیق‌تر شود و هر چه زودتر از تکیه بر یک اقتصاد درون گرای تک‌محصولی نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس دانشگاه شیراز در آئین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.