رئیس پارک علم و فناوری فارس خبر داد؛

فعالیت ۳۰۰ شرکت علم و فناوری در فارس/ شورای شهر قول اختصاص ۲درصد بودجه به پارک علم و فناوری داد

رئیس پارک علم و فناوری فارس از فعالیت ۳۰۰ شرکت علم و فناوری در استان خبر داد.

فعالیت ۳۰۰ شرکت علم و فناوری در فارس/ شورای شهر قول اختصاص ۲درصد بودجه به پارک علم و فناوری دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرید مُر رئیس پارک علم و فناوری فارس در نشست خبری برگزاری تور رسانه‌ای به مناسبت هفته پژوهش و علم و فناوری، گفت: ۳۰۰ شرکت علم و فناوری در استان فارس وجود دارد که شاهد موفقیت ۴۰ درصدی این شرکت‌ها بوده ایم.

وی پارک علم وفناوری را فصل مشترک دانشگاه و صنعت عنوان کرد و افزود: پارک ایده محور هستیم که پس از بررسی ایده‌های مختلف و تشخیص درصد اشتغال زایی آن، مورد حمایت‌های مختلف قرار گرفته تا به رشد و تولید برسد.

فرید مُر با اشاره به فعالیت ۴۱ پارک فناوری در کشور، بیان کرد: اگر از پردیس تهران صرف نظر کنیم، استان فارس در رتبه دوم یا سوم در حوزه فناوری قرار دارد و بعد از ۲ سال حدود ۴۰ شرکت در حوزه فناوری در حال فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس متذکر شد: چالش‌های زیادی مانند تعارض قوانین تجاری ما با قوانین جهانی و توسعه فناوری، عدم اجرای قوانین مالیاتی و گمرکی، عدم ارائه تسهیلات مناسب، عدم ریسک پذیری و فرهنگ خطرپذیری در جامعه در پیش روی فعالان این حوزه است.

وی با اشاره به روند صنعت و تولید، اظهار کرد: مراحل راه اندازی یک کارخانه طولانی بوده و در صورت عدم برنامه ریزی فکری ساخت کارخانه و تولیدات آن با شکست رو به رو می‌شود.

مُر با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها کارخانه داریم، اما صنعت نداریم، گفت: مثلا در حوزه خودروسازی ما کارخانه داریم، اما صنعت نداریم، اگر ما وارد صنعت قطعه سازی شویم در خیلی از بخش‌ها پیشرفت می‌کند.

وی خبر داد: یکی از پیشنهاد‌ها بازدید عمومی از پارک بوده که با توجه به روش کاری نمی‌تواند برای دیگران چندان جالب باشد.

مُر با اشاره عدم فرهنگ کار گروهی و جمعی، گفت: فناوری هم افزایی دارد و متاسفانه هنوز فرهنگ هم افزایی به وجود نیامده و فناوری ام افزایانه نداریم.

وی افزود: شورای شهر پس از بازدید قول ساخت پنج تابلو و نصب در مسیر و اختصاص بودجه ۲ درصدی در حمایت از پارک علم و فناوری را دادند که هنوز عملی نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه بزرگترین مانع تجاری سازی یک محصول است، تصریح کرد: در هفته علم و فناوری شاهد سه رونمایی شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات خواهیم بود.
انتهای پیام/م

برگزاری تور رسانه‌ای و پارک علم و فناوری

برچسب ها: علم و فناوری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.