رئیس سازمان ساتبا مطرح کرد؛

درآمد ماهانه ۹ میلیونی نیروگاه‌های خورشیدی برای هر خانوار

صادق زاده گفت: ۳ هزار نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم ۹ استان، ماهانه بین ۷ تا ۹ میلیون ریال برای هر خانوار درآمد ایجاد می‌کند.

روابط عمومی/۳۰۰۰ نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم کشور احداث می‌شود/ این نیروگاه‌ها ماهانه بین ۷ تا ۹ میلیون ریال برای هر خانوار درآمد ایجاد می‌کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛ سیدمحمد صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در گردهمایی بسیجیان صنعت آب و برق اظهار کرد: با احداث ۳ هزار نیروگاه خورشیدی، بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های اصلی نیاز برق کشور تامین می‌شود و ۳ هزار خانوار کسب درآمد خواهند کرد. علاوه بر آن، شبکه برق ایمن‌تر شده و خطرپذیری در مقابل حوادث کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق به برکت بسیج در حال شکل‌گیری است، ادامه داد: این اقدام از دو سال پیش در کشور آغاز شده و اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نیروگاه کوچک در روستا‌های دچار کم‌آبی احداث شده و در حال تولید برق هستند که با افزوده شدن این میزان نیروگاه خورشیدی جدید به نیروگاه‌های قبلی، در مجموع به ۵۴۰۰ مگاوات برق خورشیدی دست خواهیم یافت.


بیشتر بخوانید:استفاده از آب دریا برای تأمین آب شرب/ پس از تحقیق معاونت علمی رئیس جمهور درباره آب‌های ژرف تصمیم می‌گیریم


رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق اظهار کرد: این نیروگاه‌ها بسته به محل نصب و کیفیت بهره‌برداری، ماهانه بین ۷ میلیون ریال تا ۹ میلیون ریال برای هر خانوار درآمد ایجاد می‌کند.

صادق‌زاده ابراز کرد: این آمادگی هم وجود دارد که ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی برای هر خانوار از ۵ کیلووات به ۱۰ کیلووات افزایش یابد که در این صورت درآمد هر خانوار نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی و تمهیدات سازمان بسیج مستضعفین، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض و مبلغ ۱۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات وام در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت که از طریق فروش برق پنل‌های خورشیدی می‌توانند مبلغ وام را مستهلک کنند.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با بیان اینکه با تمهیدات مالی که سازمان بسیج مستضعفین انجام داده ۳ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امیدواریم این میزان انرژی خورشیدی افزایش یافته و تا سال آینده بتوانیم به بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی دست یابیم.

صادق‌زاده اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین منابع مالی لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را از حدود دو ماه پیش تامین کرده، اکنون در حال انتخاب پبمانکاران اجرایی است و تا یک ماه آنده عملیات نصب اولین نیروگاه‌ها آغاز و در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

۲ هزار و ۴۰۰ نیروگاه کوچک در روستا‌های دچار کم‌آبی احداث شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یارمحمد صادقی
۱۴:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
لطفاً راهنمایی بفرمایید
آخرین اخبار