مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

ضمانت‌های بانکی مشکل جدی ساخت مسکن روستایی است/ ۴۰ هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری فاقد مسکن مناسب هستند

ضمانت‌های بانکی مشکل جدی ساخت مسکن روستایی است/ ۴۰ هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری فاقد مسکن مناسب هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی تحت حمایت کمیته امداد در خراسان رضوی ساخته‌شده است.

وی تصریح کرد: ساخت خانه‌های مقاوم در روستا‌ها فواید فراوانی دارد که می‌توان به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش سرمایه مادی و اجتماعی مددجویان روستایی و وجود سرپناهی امن و مستحکم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه ازجمله زلزله، نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه در آستانه فصل سرما و زمستان قراردادیم و ۴۰ هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری فاقد مسکن مناسب هستند، افزود: بخشی از روند ساخت واحد‌های مسکونی روستایی به اعطای تسهیلات بانکی وابسته است، اما هم‌اکنون ضمانت‌های سنگین و سخت بانکی مشکل بزرگی بر سر راه اجرای این واحد‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: سند خانه می‌تواند به‌عنوان ضمانتی پشتیبان برای تسهیلات بانکی مورداستفاده قرار گیرد درصورتی‌که متأسفانه تاکنون دراین‌ارتباط همکاری لازم با کمیته امداد صورت نگرفته و برای خانه‌دار شدن مددجویان روستایی و حمایت آنان در برابر آسیب‌های مختلف اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت جدی در بخش‌های مختلف هستیم.

آسوده گفت: تقاضا داریم که تضمین تسهیلات بانکی مسکن روستایی ساز و کار تسهیل‌کننده‌ای طراحی کند تا در این زمینه مشکلات موجود مرتفع شود.

وی در رابطه با اینکه برای ساخت هر واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته است افزود: کمیته امداد خراسان رضوی بر اساس سیاست‌های حمایتی خود، ارائه بسته‌های تشویقی، ایجاد مسکن و اشتغال مناسب در نگهداشت مددجو در روستا ونیز هدایت مددجویان از شهر به روستا‌ها را مدیریت می‌کند و در حال حاضر بیشترین مددجوی ساکن روستا را دارد که حل مشکل ضمانت‌های بانکی می‌تواند به این امر کمک قابل‌توجهی داشته باشد.

انتهای خبر//ا.آ


۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن روستایی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.