وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهره برداری از ۲ پروژه ریلی مهم در استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی تا پایان سال

اسلامی گفت: تا پایان سال ۲ پروژه ریلی قزوین -رشت و بستان آباد- میانه- تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ پروژه ریلی مهم در استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی تا پایان سالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت های کشور درحال توسعه است گفت: سعی خواهیم کرد تمامی استان های کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.  2 پروژه ریلی مهم قزوین -رشت و بستان آباد- میانه- تبریز در استان های گیلان و آذربایجان‌شرقی  تا پایان سال به بهره‌برداری می رسند.

وی تصریح کرد: افزایش ظرفیت‌های ریلی از اقدامات مهم دیگر در این حوزه است که با 2 خطه کردن آن می‌توانیم میزان جابجایی بار را از 50 میلیون تن به 100 میلیون تن افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استراتژی اتصال ریل به مراکز تولید بار از برنامه های دیگر این بخش است.سعی داریم برنامه قطار‌های حومه‌ای خود را توسعه دهیم. به همین منظور قرارداد ساخت لوکوموتیو و واگن را با بهره‌برداران و تولید کنندگان منعقد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه  باید در زمینه ترانزیت ریلی، کریدور‌های اصلی خود را توسعه دهیم، افزود: این کریدور‌ها شامل شمال، جنوب، شرق و غرب است و در همین راستا مهمترین پروژه‌های ریلی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی هر چه سریعتر راه آهن رشت- آستارا، امکان اتصال مسیر‌های اصلی  به اروپا فراهم شود.

انتهای پیام/

افزایش ظرفیت های ریلی به 100 میلیون تن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار