داورزنی: مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند/ایشان فرمودند والیبال چند وقتی است که افت کرده است

معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون والیبال گفت: مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند و برای ایشان و مردم اهمیت دارد.

داورزنی: مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستندبه گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع عمومی فدراسیون والیبال با حضور محمدرضا داورزنی، افشین داورى و شاهرخ شهنازی برگزار شدو محمد رضا داور زنی معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهاراتی در خصوص مسائل مختلفی بیان کرد.

مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند

اودر ابتدای سخنانش گفت: پس  از بازی های آسیایی جاکارتا ، مدال آوران‌ را نزد  حضرت آقا بردیم  که  این دیدار با مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا مصادف شد  و به همین دلیل ملی پوشان در این مراسم غایب بودند.

داور زنی افزود: صحبت های مختلفی در آنجا مطرح شد و حضرت آقا به نکات مهمی  اشاره کردند. هنگام خداحافظی من و سلطانی فر( وزیر ورزش و جوانان ) ماندیم و حضرت آقا به بنده اشاره ای‌ با این مضمون  داشتند که حواستان به والیبال هست؟! مدتی است که والیبال افت کرده ، من خدمت شان عرض کردم در تیم کنونی چند بازیکن زیر ۲۰ سال هستند.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند و نتایج این رشته اهمیت زیادی برای مردم و ایشان دارد. زحمات زیادی کشیده شد که والیبال به این جایگاه برسد و حالا شاهد آن هستیم که در رنکینگ هشتم جهان قرار داریم .

حرمت امامزاده را متولی اش باید حفظ کند

داور زنی افزود:  مشکل ما حاشیه است و نباید اجازه دهیم که والیبال به حاشیه برود. بحث های این خانواده نباید رسانه ای شود و باید درون خانواده حل شود.والیبالی که زحمت زیادی برایش کشیده شده نباید موضوعات مختلفش در کوچه و بازار مطرح شود. نباید در رسانه ها دچار چالش شویم. نباید تصویری که مردم از والیبال دارند کدر کنیم همه و همه باید بدانند که این عزت و جایگاه را باید حفظ کنیم. حرمت امامزاده را متولی اش باید حفظ کند. در مدت اخیر مردم بسیار به من تذکر دادند که چرا والیبال اینگونه شده و افت کرده است؟!

داورزنی ادامه داد : چشم به هم بزنیم انتخابی المپیک و جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و باید آماده باشیم. باید بجنگیم و نیاز به انسجام داریم. تفرقه و موضوعاتی که موجب تخریب والیبال شود نوعی خیانت است. اگر بحثی وجود دارد قانون مشخصی  دارد. دوستان هر ابهامی دارند از مراجع قانونی پیگیری کنند. مطرح کردن حاشیه ها در رسانه ها جو را خراب می کند. بحث یک فرد نیست و مجموعه عوامل کمک کردند تا والیبال به این جایگاه رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : فضایی که برای والیبال ایجاد شده ما را به المپیک می رساند؟! باید احساس خطر کنیم. فضای موجود بازگشت به عقب است و باید برای قهرمانی آسیا دست و پا بزنیم.کسی مدعی نبود ضعف نیست، اما راه حل این نیست که مشکلات را جار بزنیم. نباید روی شاخه نشسته و درخت را از ریشه قطع کنیم رسانه ها هم باید کمک کنند و می دانم تمام خبرنگاران حوزه والیبال دلسوز هستند، چون از قدیم آنها را می شناسم. خواهش میکنم برای آینده والیبال دست به دست هم دهند.

فضایی که اخیرا ایجاد شد احساس خطری بود که مردم لمس کردند و رهبر انقلاب هم به آن واکنش نشان دادند در دعوا و حرمت شکنی فقط والیبال آسیب می بیند؛ با حفظ حرمت‌ها باید به فکر آینده باشیم.

در مقامی نیستم که پاسخ کی روش را بدهم

او درباره اظهارات کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان  درخصوص بدرقه تیم ملی فوتبال، گفت: من در مقامی نیستم که پاسخ  کی روش را بدهم و نمی‌دانم او در کجا چه حرفی زده است. در مجموع می‌دانیم که مدیریت مجموعه ورزش بر عهده وزارت ورزش و جوانان است که مسئولیت سنگینی است. مسئولیت همه تیم‌های ملی از والیبال و فوتبال و کشتی تا تمامی رشته‌ها بر عهده وزارت ورزش است و اصلا مگر می‌شود ما تیم ملی کشورمان را در وزارت ورزش حمایت نکنیم؟ تا الان با همکاری بسیار خوب وزارت ورزش و فداسیون فوتبال کار به اینجا رسیده است. طبیعی است که فدراسیون فوتبال پرتکل‌ها را بهتر از می‌دادند.

داورزنی در مورد شرایط کشور و ورزش کشورمان گفت: ما در این شرایط و وضعیتی که در کشور داریم درحال تلاش هستیم تا به سمت آرامش بیشتر برویم تا احساس امید بیشتری در کشورمان ایجاد شود. مگر وزارت ورزش اقدامی بوده است که می‌خواسته انجام دهد، اما انجام نداده است. مگر کاری بوده است که فدراسیون فوتبال خواسته است و وزارت ورزش انجام نداده است. مجموعه وزارت ورزش برای تمام فدراسیون‌ها این دغدغه را دارد که هیچکدام هیچ مشکلی نداشته باشند.

او ادامه داد:در این مدتی که برای ارز کشورمان مشکلاتی به وجود آمد مجموعه وزارت ورزش تمام تلاش را کرده است که ورزش ما دچار مشکل نشود به ویژه رشته‌هایی که حساسیت خاصی در کشورمان دارند. بعد بیایم حرفی را مطرح کنیم که این حرف بی انصافی نسبت به وزارت ورزش کشور است و همینطور در شان ورزش کشورمان نیست. بهتر است همه کمک کنیم تا این تیم در آرامش بیشتری به سر ببرد و بازی‌های تدارکاتی اش را پشت سر بگذارد. کی روش هم برای این تیم زحمت بسیاری کشیده است خواهشم از دوستان این است که به حاشیه نپردازند.

درست نیست از بازیکنان استفاده ابزاری شود

او افزود: این که یک تیمی بخواهد برای بازی دوستانه به کشور قطربرود  و از سوی سرمربی گفته شود که چرا بدرقه خوبی نشده و به تیم ملی بی احترامی شده است زیبنده نیست. اصلا مگر کسی دلسوزتر از وزارت ورزش است یا دلسوز‌تر از مردم ایران برای تیم ملی است؟ مگر دلسوز‌تر از فدراسیون فوتبال هستند؟ هر آنچه فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش در راستای حمایت برای بازی تدارکاتی، سفر و اردوی تدارکاتی خواسته شده است، انجام شده و وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور حمایت کرده است. پس این درست نیست که آقایان بیایند و وزارت ورزش را از فدراسیون جدا کنند. این رفتار رفتارِ مناسبی برای ورزش نیست. اصلا درست نیست که از بازیکنان تیم ملی به عنوان ابزار برای صحبت علیه وزارت ورزش استفاده شود. همه در تلاشیم با کمک هم احساس امیدواری را در بین مردم تقویت کنیم تا آینده بهتری رقم بخورد. نه اینکه بر طبل برخی مسائل بکوبیم. آیا فدراسیون فوتبال کاری از وزارت ورزش خواسته که انجام نشده باشد؟ حالا بیایند بگویند وزارت ورزش همکاری و توجه لازم را نداشته است.

مجموعه وزارت ورزش و شخص وزیر دغدغه تمام فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی را دارند

مجموعه وزارت ورزش و شخص وزیر دغدغه تمام فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی را دارند. شیرینی و حلاوتی که از صعود ایران به جام جهانی فوتبال در بین مردم ایجاد شد، حاصل تلاش همه بوده است. با وجود تمام مشکلات اقتصادی آن زمان در کشور تمام تلاش مجموعه وزارت ورزش این بود که مشکل و کمبودی برای تیم ملی فوتبال وجود نداشته باشد. زدن این حرفا برای ورزش بی انصافی است و البته در شان ورزش نیز نیست. بهتر است که همه کمک کنیم تا تیم ملی فوتبال با آرامش اردوی تدارکاتی خود را پشت سر بگذارد و پس از آن در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند. لازمه این آرامش این است که از حواشی زاید دوری کنیم و به این حرف‌ها و اظهارات دامن بزنیم.

هیئت‌های استانی شامل قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته نمی‌شود

حمیدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا هیئت‌های استانی فدراسیون‌های ورزشی شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند یا خیر گفت: در آخرین مذاکراتی با بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی داشتیم خود من به او گفتم بر اساس نامه‌ای که دیوان محاسبات ارسال کرده است هیئت‌های استانی شامل قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته نمی‌شود. بعد از این سازمان بررسی تاکید کرده است که پس از اصلاح اساسنامه فدراسیون ، شامل این قانون می‌شوند. این موضوع را ما به ریاست مجلس شورای اسلامی منتقل کردیم تا تعیین تکلیف شود ببینیم هیئت‌های استانی از این موضوع جدا شدند و شامل بازنشسته‌ها نمی‌شوند ما مجمع را زودتر برگزار می‌کنیم در غیر این صورت مجبور هستیم هیئت‌های استانی را در همه‌ی فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار بدهیم و آن‌هایی که بازنشسته هستند را به کارهایشان رسیدگی کنیم. ما ۱۴۰۰ هیئت در مراکز استان‌ها داریم که در فرآیند انتخاب‌ها در تمام رشته‌ها حضور دارند. اگر این مسئله را بتوانیم حل کنیم مجمع را برگزار خواهیم کرد.

فدراسیون والیبال ازحامی مالی اش طلب دارد

او در مورد طلب فدراسیون والیبال از حامی مالی گفت: فدراسیون والیبال ازحامی مالی اش طلب دارد. ا این حامی  یک شرکت واسط دارد که مبالغ زیادی از سامانه هواداری والیبال را نگه داشته است. علت این اتفاق این است که اسپانسر قرارداد‌هایی که در گذشته با باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال داشته است این ۲ موضوع را با یکدیگر گره زده است و به نوعی پول والیبال را  بلوکه کرده است. در تلاش هستیم تا با همکاری حامیان در جلسه‌ای که با فدراسیون والیبال خواهیم داشت این موضوع را پیگیری کنیم تا حقی از فدراسیون والیبال خورده نشود.

تاکید این است که در جنجال و هیاهو چیزی عاید ورزش کشورمان نمی‌شود

داورزنی در مورد حواشی موجود در ورزش کشورمان گفت: تاکید این است که در جنجال و هیاهو چیزی عاید ورزش کشورمان نمی‌شود. بحث فقط والیبال هم نیست و در تمام رشته‌های ورزشی ما نیاز به آرامش داریم. ما نیاز به توسعه فضایی داریم که بشود در آن کار کرد. اگر قرار باشد ما همیشه درگیر حواشی باشیم از اصل کار عقب می‌افتیم. برای همین از اصحاب رسانه خواستیم که به یکدیگر کمک کنیم تا این فضا آرامش تقویت شود.

او ادامه داد: اگر در جایی اختلاف نظر و یا ابهاماتی در ذهن دوستان وجود دارد این موضوع قابل پیگیری است و جایش رسانه نیست. نباید ذهن مردم را درگیر چنین موضوعاتی کنیم و یک فضایی ایجاد کنی که مردم احساس نگرانی کنند. همه‌ی ما باید به تقویت روحیه همدلی و انسجام کمک کنیم.

فضای موجود ، فضای خوبی برای والیبال کشورمان نبود

داورزنی درمورد شرایط والیبال کشورمان گفت: چشم به هم بزنید دور برگشت مسابقات لیگ هم به پایان می‌رسد و اردو‌های تیم ملی آغاز خواهد شد. فضای موجود ، فضای خوبی برای والیبال کشورمان نبود. ما در سال آینده رقابت‌های سختی را در پیش خواهیم داشت. سال آینده برای انتخابی المپیک کار به این راحتی که فکر می‌کنید نیست ما با روسیه همگروه هستیم. در قاره خودمان به دنبال کسب میزبانی هستیم، اما از طرفی چین هم برای میزبانی اقدام کرده است. اینکه فکر کنیم، چون والیبال کشورمان در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشته است در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حاضر خواهد بود درست نیست. اگر این فضا را تغییر ندهیم و به سمت همدلی نرویم کار برایمان خطرناک خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

زمان سفر کولاکوویچ به ایران مشخص شد

داوری: با کولاکوویچ ادامه می‌دهیم/ باید به خوش‌خبر فرصت داد!


انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۳۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
کاش بقیه مسولان هم مثله آقای داورزنی گوش به حرف رهبر بودن....
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۱:۱۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام ،

خوب است تیم ملی ، هر چند وقت یک بار با یکی از تیم های باشگاهی کشور ،
بازی داشته باشد ، تا هم مردم به توانایی واقعی تیم ملی آگاه شوند و هم باشگاه ها ،
روحیه و نشاط پیدا کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
لطفا پیگیر گرانیها باشد !! بخدا دیگه توان خرید نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام علیکم
اولا خیلی خوبه که آقا پیگیر والیبال هستن این یعنی این ورزش در این جامعه اهمیت داره
دوما خطاب به شما هموطن عزیز که این حرفو زدید باید به شما بگم که رسیدگی به گرانیها وظیفه ی آقا نیست و هر جایی مسئول نظارتیه خودشو داره
به شما توصیه می کنم که اطلاعاتتونو در اینباره افزایش بدید که خدایی ناکرده سردرگم نشید
آخرین اخبار