رئيس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

لزوم توجه به نظرات تشكل های صنفی برای حل مشكل رانندگان/ کامیون داران مانع قاچاق شوند به تمامی خواسته های آنها رسیدگی می کنیم

لزوم توجه به نظرات تشكل های صنفی برای حل مشكل رانندگان/ نبود تناسب عرضه و تقاضا در بخش حمل و نقللاریجانی گفت: يكی از چالش های بخش حمل و نقل نبود تناسب عرضه و تقاضا در بخش جاده ای است كه اين امر رانندگان را نگران كرده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاريجانی در مراسم گراميداشت هفته حمل ونقل تصریح کرد: تشكل های صنفی رانندگان در ماه های گذشته مشكلات اين بخش را مطرح کردند که این موارد بررسی شد و می دانيم مشكلات اين بخش متعدد است.

وی افزود: بخشی از توسعه كشور بر عهده سيستم حمل و نقل كشور است و كار شما بسيار دشوار است.

رئيس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در كشور ما هم بار اصلی بر دوش اين بخش است و از كارگاه های كوچك تا بنگاه های بزرگ با حمل و نقل ارتباط دارند و اگر خللی در این بخش به وجود بيايد، مردم با مشكل مواجه می شوند.

لاريجانی اظهار كرد: تعداد رانندگان كاميون و اتوبوس نشان دهنده حجم بالای كار اين سازمان است و اشكالاتی در اين حوزه در كار است و از وزير راه می خواهيم در تصميمات خود از نظرات اين تشكل های صنفی استفاده كند و در كشور ما اين موضوع هنوز به طور كامل نهادينه نشده تا از تشكلات استفاده شود كه اين اشكال در آيين نامه رفع شده است.

وی توضیح داد: باید در كنار نماينده دولت، نماينده صنف هم دعوت شود تا نمايندگان حرفهای  تشكلات را بشنوند و بعد نظردهند و با دركنار قرار گرفتن اين دو نظر، مشكلات  حل می شود.

وی با بیان اینکه از وزير می خواهيم از نظر تشكلات در تصميم گيری ها استفاده کند و توصيه می كنم اين كار را دنبال كنيد تا زودتر مشكلات بخش حمل و نقل مرتفع شود، گفت:يكی از چالش های بخش حمل و نقل، نبود تناسب عرضه و تقاضا در بخش جاده ای است كه اين امر رانندگان را نگران كرده است.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی کامیون داران عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در بین بارها است گفت: عدم تناسب بین بارهای کامیون ها برای کامیون داران مشکل ایجاد کرده به طوری که کامیون داران نگران آن هستند زمانی که کالا در بنادر کم می شود مشکل افزون تر می شود‌.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم، ورودی کالا به بنادر کم می شود و این موضوع به یک لحاظ درست است اما ما می توانیم با حمایت از تولید داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی این موضوع را حل کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: در شرایط تحریم، ما باید با همسایگان خود مراودات داشته باشیم و باید وزارت راه وشهرسازی راه های مواصلاتی را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: افزایش ساخت وساز و ورود به بافت های فرسوده و ایجاد یک حرکت جهشی در این بخش می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت کامیون داران داشته باشد‌.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از وزیر راه وشهرسازی درخواست می کنیم که برنامه بهبود وضعیت کامیون داران را به گونه ای طراحی کند که رونق برای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به سواحل مکران در کشور افزود: در برخی از شهرهای کشور، آب معضل اساسی است این در حالی که سواحل مکران تمامی امکانات لازم را دارد و این بخش نیازمند سرمایه گذاری است.

لاریجانی افزود: باید تمامی وزارت خانه ها از جمله مسکن و نفت پیگیر جذب سرمایه گذار باشند به طوری که هم اکنون مقدار زیادی کار تولید می شود که این تولیدات نیاز به سرمایه گذاری دارد بنایراین باید پروژه های خوبی اجرایی شود تا زمینه ورود سرمایه گذاران فراهم شود.

وی ادامه داد: در مورد تحریم های ایران آمریکا حرف زیاد می زند ولی هیچ نگرانی بابت کشور وجود ندارد زیراکه در ایران ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که باید تمامی آن ها را فعال کنیم.

وی توضیح داد: در قانون بودجه ۹۸ یکی از مطالباتی که رهبر معظم به مسئولان دستور داده اند توجه به اشتغال و رونق سرمایه گذاری است که  باید عملیاتی شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه حرکت اقتصاد باری کشور به روی ریل هیچ مشکلی را برای بخش جاده ای ایجاد نمی کند و کامیون داران نگران این موضوع نباشند گفت: جاده و ریل مکمل یکدیگر هستند و با اتصال شرق وغرب به یکدیگر حجم بار ترانزیت در این حوزه بیشتر می شود.

وی به شفاف سازی حمل ونقل اشاره کرد و افزود: برخی از رانندگان گله مند بودند که تعدادی رانندگان ۸ روز برای دریافت بارمعطل می شوند اما برخی رانندگان بعد از یک روز بار دریافت می کنند که به عقیده بنده این موضوع فساد و دغل بازی است و باعث سرخوردگی کامیون داران می شود.

وی ادامه داد: اگر باری وجود ندارد باید برای همه کامیون داران وجود نداشته باشد این موضوع باید توسط وزیر راه و با بازرسی دقیق حسن نیا اصلاح شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در چنین شرایط سخت و نگران کننده شفاف سازی ضروری است، گفت: استفاده از آی تی و تکنولوژی و خدمات اینترنتی در این حوزه به ویژه برای کامیون داران می تواند باعث شفاف سازی حوزه حمل بار شود‌ و لاجرم کشور  به این سمت در حرکت است.

وی اظهار کرد: در بندر عباس و بوشهر ۲ بندر وجود دارد که بسیاری از کامیون داران بارهای خود را از آنجا تحویل می گیرند که متاسفانه امکانات در این بنادر کافی نیست و باید بر اساس اولویت ها این مشکلات در این حوزه برطرف شود.

وی به فرسودگی ناوگان اشاره کرد و گفت: میزان سن فرسودگی کامیون داران متوسط و رو به بالا است و وزارت راه وشهرسازی باید رفع این معضل را دردستور کار خود قرار دهد.

رییس مجلس درباره تامین بیمه اجتماعی رانندگان گفت: تلاش می کنیم تا هفته آینده در بودجه این موضوع گنجانده شود و به دلیل آنکه بار مالی دارد در مجلس باید برروی آن کار شود.

وی به شغل سخت و زیان آور بودن کامیون داران در مجلس و قانون اشاره کرد و گفت: وزیر راه وشهرسازی باید این قانون را پیگیری کند و نمایندگان نیز آن را پیگیری خواهند کرد.

لاریجانی گفت: این اطمینان را به کامیون داران می دهم که تیم جدید وزارت راه وشهرسازی به جدیت مشکلات شما را پیگیری خواهند کرد.

وی به مسئله مهم قاچاق اشاره کرد و گفت: قاچاق برای کشور زخم بزرگی است و خسارت های فراوانی به اقتصاد کشور وارد می کند در صورتی که شما بتوانید مانع ورود قاچاق به کشور شوید ما هم به شما اطمینان می دهیم که تمامی مشکلات شما را رفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به شما اطمینان می دهیم که از تشکل های خودتان برایتان ناظر انتخاب کنیم ولی از شما درخواست می کنیم که مانع قاچاق شوید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تشکل صنفی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار