جلالی در جمع خبرنگاران:

رفتار نماینده مجلس نیز بسیار زشت بود/ انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس نادرست بود

نماینده تهران گفت: موضوع انتشار فیلم جلسه غیرعلنی در رسانه‌ها کار اشتباهی بود که امروز در جلسه غیرعلنی صبح بررسی شد.

رفتار نماینده مجلس نیز بسیار زشت بود/انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس اقدام اشتباهی بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در حاشیه صحن علنی امروز (چهارشنبه 28 آذر ماه) با حضور در جمع خبرنگاران و در واکنش به فیلم منتشر شده از جلسه غیرعلنی صبح روز گذشته توسط بی‌بی‌سی، گفت: امروز صبح هم جلسه غیرعلنی برگزار شد و اگر قرار بود درباره مسائل مطرح شده در آن صحبت شود دیگر به صورت غیرعلنی برگزار نمی‌شد، اما سه موضوع در جلسه امروز بررسی شد.

وی ادامه داد: نکته اول آنکه مجلس جلسات غیرعلنی را برگزار می‌کند و این بدان معناست که حرف‌های زده شده در این جلسات نباید در بیرون منتشر شود، لذا آن شخصی که این فیلم را تهیه کرده کار درستی انجام نداده و انتشار آن هم غلط بود که مورد تذکر نمایندگان در جلسه امروز غیرعلنی قرار گرفت.

جلالی تأکید کرد: موضوع بعدی در مورد رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما بود، زمانی که می‌خواهیم یک پدیده را در منظر نگاه مردم قرار دهیم باید آن را به صورت کامل کالبد شکافی کنیم. اولا این رفتار نماینده مجلس در جایی که می‌تواند وارد شود اما وی را در پشت در نگاه می‌دارند اقدام بسیار خطایی است زیرا یکی از راهکارهای نظارتی نمایندگان حضور خود آنها در دستگاه‌های مختلف است.

نماینده مردم تهران افزود: بنده بارها در داخل همین فرودگاه امام خمینی(ره) بودم در آنجا مردم در پشت گیت‌ها در انتظار ایستاده‌اند و متأسفانه با آنها بسیار بد برخورد می‌شود در همانجا طی تماسی با مسئولان مربوطه صحبت کردم لذا یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان همین اقدامات است.

وی اظهار کرد: نماینده‌ای که بخواهد گمرک را بازرسی کند باید به صورت سر زده به آ‌نجا وارد شود، لذا اگر کارت نمایندگی خود را نشان ندهد این معطلی‌ها ایرادی ندارد اما زمانی که کارت خود را نشان داده و معرفی کرده باید در باز شود تا وی داخل آن دستگاه شود.

جلالی تصریح کرد: موضوع بعدی که در جلسه غیرعلنی امروز صبح بررسی شد رفتار همکار ما بود که بسیار زشت و جملات به کار رفته از سمت این نماینده هم بسیار بد بود و آن کسی هم که آن نماینده مجلس را تحقیر کرد و به آن نحو از سالن خارج کرد خطا بود، باید تمام جوانب مسئله را نگاه کرده و موضوع را به صورت جامع به مخاطب خود نشان دهیم.

نماینده مردم تهران تأکید کرد:‌ به طور مثال بنده دیروز از وزیر اطلاعات در مجلس سوال پرسیدم اما شما می‌توانید ببینید که در بخش‌های خبری چه قسمت‌هایی از آن مطرح شده و کسی هم متوجه نشده که سوال چیست و موضوع چه بوده است، البته برخی رسانه‌ها هم خبر را به صورت معکوس منتشر کرده‌اند لذا ما صدا و سیما را دوست داریم و همچنین مجلس هم یکی از ارکان حاکمیتی کشور است اما همه در حال خراب کردن یکدیگر هستیم، چرا یک نفر مجلس را تخریب می‌کند و یکی دیگر صدا و سیما را و شخص دیگر دولت، در مجموع چیزی باقی نمی‌ماند.

وی بیان کرد: یک موضوع را باید از تمام جوانب بررسی کرد بدین نحو که آیا یک نماینده می‌توانست به آن دستگاه وارد شود؟ آیا برخورد انجام شده با وی درست بود؟ آیا رفتاری که آن مراجعه کننده با نماینده انجام داد کار درستی بود و...؟ باید همه این مسائل را در کنار یکدیگر دید و بررسی کرد؛ در مجموع تمامی این مسائل در جلسه غیرعلنی امروز صبح بررسی شد.

جلالی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نماینده سراوان بعد از این حادثه موضوع را به صورت قومیتی نشان داد آیا شما با این موضوع به عنوان یک نماینده موافق هستید،‌ گفت: این اقدام درستی نیست و بردن این گونه مسائل به سمت موضوعات قومیتی و مذهب کار غلطی است زیرا ما در مجلس چنین نگاهی نداریم همان طور که روز گذشته بسیاری از نمایندگان خارج از بحث قومیت یا مذهب معتقد بودند که به نماینده سراوان در گمرک توهین شده است و این نشان می‌دهد که بحث ما جایگاه نماینده و مجلس است و مهمتر از آن باید مدافع ارکان حاکمیت در کشور باشیم و رفتارهای غلط ما هم حتما باید در یک نقد درست و منصفانه قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس برای مقابله با تحریم‌ها هم اظهار کرد: هنوز موضوع بنزین در این گزارش لحاظ نشده زیرا همچنان درباره آن مشغول بحث و بررسی هستیم و هفته آینده هم ما با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را برای بررسی این موضوع داریم و می‌خواهیم که طرح خود را برای وی و چندین وزیر دیگر ارائه کنیم.

وی افزود: اکنون بر روی طرح‌های بسیاری و همچنین طرح ما درباره بنزین بحث می‌شود و در لایحه بودجه هم بنزین همین قیمت است تا ارکان حاکمیت به یک تصمیم جمعی برسند زیرا موضوع بنزین آن نقدر مهم و حساس هست که باید همه با هم و با اجماع باید بتوانیم به یک تصمیم نهایی برسیم.

جلالی بیان کرد: درباره موضوع تحریم‌ها هم در بودجه برخی مسائل رعایت شده و برخی دیگر نه و ما اکنون بر روی دستوری که مقام معظم رهبری درباره آن چه چشم انداز دو ساله را مشخص کنید، کار می‌کنیم که این مسائل قدری زمان بر است و ما در موضوع ساختار نیاز به زمان بیشتری داریم و با عجله نمی‌توان به یک تصمیم رسید.

نماینده مردم تهران گفت: فعلا در دستور کار همین بودجه با حذف‌هایی که انجام شده یعنی بودجه به صورت دو سقفی تنظیم شده و یک سقف اولیه و سقف ثانویه دارد که سقف اولیه اجتناب ناپذیر است، اگر توانستیم منابع بیشتری داشته باشیم آن زمان سقف دوم هم در نظر گرفته می‌شود، آن طور که از شایعه‌ها برمی‌آید لایحه هفته آینده به مجلس تقدیم می‌شود اما در کنار این مسائل شورای هماهنگی سران قوا در راستای اجرای دستورات رهبری به کار خود ادامه می‌دهد تا به یک نتایج معقولی برسد.

گفتنی است، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز اعلام کرد: صدا و سیما مصاحبه بنده را به گونه‌ای پخش کرد که گویا تمام بحث ما حمایت از این نماینده بوده است در حالی که من در مصاحبه سه دقیقه‌ای خود گفتم که عبدالباسط درازهی بابت ادبیاتی که به کار برده و وزیر اقتصادی نیز از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار