عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع):

رمز فتنه‌های پیش رو مشکلات اقتصادی است/ عامل فتنه جبهه کفر نیست بلکه جریان نفاق است/رهبری ۱۱ سال است که شعار‌های سال را اقتصادی می‌گذارند

رمز فتنه‌های پیش رو مشکلات اقتصادی است/ عامل فتنه جبهه کفر نیست بلکه جریان نفاق است/رهبری ۱۱ سال است که شعار‌های سال را اقتصادی می‌گذارندعضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت:دشمن به‌دنبال ادامه دادن خط فتنه با ایجاد مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، عادل پیغامی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) شامگاه گذشته در ادامه سلسله جلسات خط روشنگری در مشهد گفت: امروز رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و رسیدگی به‌معیشت مردم راه پیشگیری از فتنه را به‌ما نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست با جریان تابستان داغ فتنه راه بیاندازد که موفق نشد، اکنون نیز به‌دنبال ادامه دادن خط فتنه با ایجاد مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر رمز فتنه ۷۸ اشتباهی در خوابگاه دانشگاه و رمز فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات بود، اما به‌نظر می‌رسد امروز دشمن به‌دنبال پیگیری فتنه از بستر اقتصادی است.

پیغامی افزود: مسئله اقتصاد یکی از محور‌های مهم جامعه ایرانی و اسلامی برای ساختن تمدن اسلامی است و دشمن هم در مقابل اقتصاد را یکی از محور‌های مقابله با کشور از ابتدای انقلاب با بلوکه‌کردن سرمایه‌های ایران انتخاب کرد.

وی با اشاره به‌اینکه انقلاب از ابتدا با انواع جنگ‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی و نرم مواجه بوده است، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبری دشمن به‌جنگ اقتصادی امید بسته است، ایشان مسئله جنگ اقتصادی و توجه به‌راهکار‌های مقابله با آن را از سال ۶۸ بیان می‌کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب در ۱۷ خرداد ۶۸، سه روز بعد از ارتحال امام در دیدار مسؤولان و نماینده‌های مجلس فرمودند: ما دیگر جنگ نظامی نخواهیم داشت و جنگ‌ها پیچیده‌تر خواهد شد و زمانی خواهید رسید که دشمن از طریق ایجاد مضیقه در دارو غذا و نفت می‌خواهد بر ما فشار بیاورد برای آن زمان فکر کنید، اما عملا اقدامی توسط مسؤولان و دولت و مجلس صورت نمی‌گیرد.

پیغامی افزود: رهبری ۱۱ سال است که شعار‌های سال را اقتصادی می‌گذارند، در این مورد هم عده‌ای زبان به‌اعتراض گشودند که شاید رهبری مادی‌گرا شده‌اند، اما شعار‌ها بر اساس نظر نخبگان با توجه به‌شرایط روز انتخاب می‌شوند و حضرت آقا بین آن‌ها و آنچه که خودش می‌بیند شعار سال را انتخاب می‌کند.

وی تصریح کرد: فتنه‌ها از همین دوری ما از دین، قرآن، سنت و، ولی آغاز می‌شود در صورتی که تنها راه آبادانی و پیشرفت در این دنیا توجه به‌دین است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ما در عرصه سیاست با حضور امام خمینی (ره) به‌سیاست قرآنی رسیدیم، ولی در عرصه اقتصاد به اقتصاد قرآنی عمل نمی‌کنیم.

پیغامی با اشاره به‌اینکه دشمن برای مقابله با ما ابتدا از طریق جنگ اقتصادی وارد نشد، افزود: جنگ اقتصادی پیچیده است و بر شروع‌کننده جنگ نیز تاثیر می‌گذارد، به‌همین دلیل دشمن ابتدا با جنگ نظامی به‌مقابله با ما پرداخت.

وی تصریح کرد: طبق آمار مؤسسه پیترسون اتاق فکر اقتصاد بین‌الملل آمریکا آمار داد که تحریم‌ها تنها ۳ درصد از کل تولیدات کشور ما را از بین می‌برد، اما آمریکا چندین برابر بیشتر ضرر می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در تحریم‌های سال ۸۸ که به‌دنبال جریان فتنه ۸۸ صورت گرفت، آمریکا که اوضاع داخلی کشور را به‌هم ریخته می‌دید، تصور کرد با تصویب تحریم مالی جدید می‌تواند تیر خلاص بر پیکره نظام بزند، اما موفق نشد و اکنون با اینکه بسیار متضرر شده است، چاره‌ای جز ادامه تحریم ندارد.

پیغامی با بیان اینکه اکنون اروپایی‌ها صحبت از سیستم جایگزین می‌زنند و اعتبار دلار در حال سقوط است، افزود: آمریکا دیگر برگ برنده‌ای ندارد، اینکه می‌گوید تحریم‌ها را تشدید می‌کند، یک دروغ تبلیغاتی است.
 
وی تصریح کرد: طبق نظر موسسه پیترسیون اگر این تحریم‌ها چهار سال ادامه پیدا کند به‌نفع ایران است، هزینه تحریم شدن در ابتدا زیاد است، اما کم‌کم منفعت زیادی به‌همراه دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فتنه زمانی پیدا می‌شود که چشم‌ها نبیند و بصیرت نباشد، دشمن در عرصه اقتصاد برروی عملیات روانی کار می‌کند، اقتصاد مشکلاتی دارد، ولی آنچه که جلوه داده می‌شود بیشتر از واقعیت‌ها است.

پیغامی افزود: در هر زمینه‌ای که اقتصاد ایران قوی است دشمن می گوید در همان زمینه ضعیف هستیم، ناکارآمد هستیم و به‌بن‌بست خورده‌ایم، اما اگر این حرف‌ها درست است، چرا انقدر به‌دنبال تحریم و فشار هستند.

وی با اشاره به‌اینکه اقتصاد کشور اقتصادی قوی است، تصریح کرد: درآمد سرانه ایران قبل انقلاب کمتر از هزار دلار بود، اما اکنون بالغ بر ۱۹ هزار دلار است و هیچ کشوری در عرض چهل سال به این میزان پیشرفت نکرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: عده‌ای می‌گویند ما با نظام بین‌الملل ناسازگاریم و محکوم به‌شکستیم، اما اگر اینطور است، چرا مجارستان و لهستان رشد نمی‌کنند، چرا ایران در بسیاری از موارد بیشتر از ترکیه رشد کرده است، ترکیه یک روز نمی‌تواند تحریم بانک مرکزی را دوام بیارود، اما ما سال‌ها است دوام آورده‌ایم.

پیغامی با اشاره به‌اینکه کشور ترسی از تحریم‌های آمریکا ندارد، افزود: تحریم نفت به‌نفع ماست، تمام کارشناسان می‌گفتند کاش روزی بشود کشور از نفتی بودن خارج شود، خودمان نتوانستیم کاری کنیم، اما دشمن به‌کمک ما آمد.

وی تصریح کرد: به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که تمام اقتصاد ما بسته به‌نفت است در حالی که پنج درصد اقتصاد ایران نفتی است، تحریم نفتی برای دولت مشکل به‌وجود می‌آورد که این مسئله، چون باعث کم شدن ریخت و پاش‌های دولتی و جدی‌تر کار کردن دولت می‌شود، خوب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ناکارآمدی و بی‌تدبیری‌ها در کنار جنگ روانی کار را سخت می‌کند، حتی اگر جنگ نمی‌شد ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی پیاده می‌کردیم.

پیغامی افزود: اقتصاد ایران در ۱۷ سال گذشته به‌بیش از ۱۲هزار دلار درآمد سرانه رسیده است و اکنون به ۱۹ هزار دلار رسیده است، در کتاب‌های آموزشی آمریکا کشوری که از ۱۲ هزار درآمد سرانه دارد از کشور‌های در حال پیشرفت محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به‌اینکه تصور اینکه دولت به‌عمد نرخ دلار را بالا برد تا برای خودش درآمد کسب کند غلط است، تصریح کرد: سوء تدبیری‌هایی در این زمینه توسط دولت صورت گرفت، اما آنچه که قیمت دلار را بالا برد، عده‌ای طماع هستند که مردم را می‌ترساندند و حباب‌سازی می‌کردند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در عرصه اقتصاد به اقتصاد قرآنی عمل نمی‌کنیم

برچسب ها: فتنه ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.