فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

رشد معنوی و اخلاقی جامعه از اهداف والای انقلاب است/فتح الفتوح انقلاب تربیت جوانان مجاهد است

سردار جعفری گفت:پیام معنویت جامعه اسلامی امروز با حیات معنوی خود به برکت خون شهدا در جهان معروف شده و در حال گسترش است.

پیام معنویت جامعه اسلامی به برکت خون شهدا در حال گسترش در منطقه استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدعلی جعفری جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز جمعه(30 آذر ماه) در سومین یادواره شهدای فاتحین که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و همان طور که رهبر خطاب به اعضای کنگره قزوین فرمودند؛ یکی از مهم‌ترین کار‌ها برگزاری همین نشست‌های نورانی به یاد شهداست که شنیدن پیام شهیدان و انتظاری که شهیدان از بازمانده‌ها دارند، برگزار می‌شود.

وی افزود: این جلسات با این اهداف برگزار می‌شود که ما پیام شهدا را بشنویم. به قول رهبر اگر گوش شنوایی داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدا تا زنده هستند با تن خود و وقتی که شهید شدند با جان خود به مقامی می‌رسند که زنده‌اند و از فضل الهی روزی می‌خورند و اجازه‌ای به آنان داده می‌شود که پیام‌ها را به گوش ما برسانند.

سردار جعفری تاکید کرد: پیام معنویت جامعه اسلامی که امروز با حیات معنوی خود به برکت خون شهدا در جهان معروف شده است در حال گسترش در منطقه است که شهدا آن را با تقدیم جان خود تضمین می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، ادامه داد:شهدا حق بزرگی بر گردن همگی ما دارند و یکی از کار‌های مهم برگزاری اینگونه نشست ها و یادواره‌های شهدا است، شنیدن پیام شهیدان بر همه واجب بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر گوش شنوایی داشته باشیم.

سرلشکر جعفری با اشاره به تعبیر تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: با فضل اللهی نعمتی به شهدا داده شده پیام معنویت که جامعه‌ی ما با این حیات معنوی خود در جهان معروف شده است و به برکت خون شهیدان این پیام معنوی در منطقه استمرار پیدا کرده است.

وی با تاکید بر آیه قرآن «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» در خصوص شهدا گفت: یکی از نشانه‌ی زنده بودن شهدا تاثیر گذاری آن‌ها بر جامعه و بازماندگان خودشان بوده است که این موضوع مصداق همین آیه درباره روزی خوردن شهدا به حساب می‌آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از مصادیق مومنین واقعی فاتحین هستند، بیان کرد: آن‌ها با جان ومال خود در راه خدا جهاد می‌کنند، این دسته از انسان‌ها در ادعای ایمان خود صادق هستند. جهاد انواع مختلفی را به همراه دارد که صرفا قتال در راه خدا نیست، البته سخت جهاد‌ترین هم محسوب می‌شود، اما جهاد‌های دیگری نظیر؛ علمی، فرهنگی، خدمتگزاری، سازندگی و .. را وجود دارد.

سرلشکر جعفری افزود: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید بدانیم که انقلاب چگونه حرکت کرده و کدام هدف‌های آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد هر مجموعه بر اساس اهداف اولیه ارزیابی می‌شود، گفت:باید انقلاب طبق اهداف اولیه آن مورد بررسی قرار داد که آیا انقلاب موفق بوده است؟

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، بیان کرد: اولین هدف بزرگ انقلاب مبارزه با ظلم، ستم و طاغوت‌ها بوده که در این هدف ایران نمونه بارزی است و هیچ کشوری به انداره ایران وجود ندارد که به اندازه ایران ایستاده باشد.

سرلشکر جعفری افزود: ایران در مبارزه با ظلم و طاغوت زبانزد است و تمام آزادگان جهان و مظلومین و مستضعفین و محرومین طرفدار ایران هستند که به بهترین نحو ممکن پرچم مبارزه با ظلم را بلند کرده است و باهوشمندی مقام معظم رهبری ادامه دارد.

وی هدف دوم انقلاب اسلامی را دفاع از حمایت از مظلومین و مستضعفین عالم دانست و تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که حق مظلومین را محقق کرده و مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن این احساس را دارند که ملت ایران تنها پشتوانه واقعی آنان است. تمام مردم عراق چه شیعه و چه سنی می‌گویند اگر ایران نبود معلوم نبود چه بر سر کشور عراق می‌آمد.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: این هدف انقلاب تاحد بسیار بالا محقق شده است و آخرین نمونه آن را می‌توان در یمن و پیروزی انصارالله یمن دانست.

وی با بیان اینکه هدف سوم انقلاب اسلامی، احیای اصول و ارزش‌های اسلام ناب محمدی است، گفت: متاسفانه بسیاری از آن‌هایی که خود را انقلابی و یار امام می‌دانند این هدف را قبول ندارند که از آن دفاع کنند. آن‌ها معتقد نیستند که ارزش‌ها بر همه چیز غلبه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: گرچه این هدف بسیار پیچیده است و تحقق آن هدف بلند مدت و سختی است و ما هرچه ما تلاش کنیم ۱۰۰ درصد نمی‌توانیم این امر را محقق کنیم و تحقق کامل آن در زمان حکومت مهدی (عج) انجام می‌شود.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: هدف دیگر انقلاب دفاع از استقلال، تمامیت، از خود کفایی و آزادی کشور است که به خوبی محقق شده است و امروز استقلال کشور حفط شده است.

وی افزود: در دنیای امروز که هر کشوری باید یا وابسته به شرق یا وابسته غرب باشد، انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های جدید و راه جدیدی باز کرده است و مسیر جدیدی را بدون وابستگی به شرق و غرب محقق کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حرکت به سمت عدالت اجتماعی کار سختی به حساب می‌آید، گفت: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و برای همین مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای امسال فرمودند: هرچند پیشرفت ما در زمینه تحقق عدالت اجتماعی کم بوده، اما پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و اشاره به آمار‌هایی کردند که بانک جهانی اعلام کرده است.

سرلشکر جعفری افزود: طبق آمار‌های بانک جهانی ضریب شکاف بین فقیر و غنی قبل انقلاب ۵۰ و بعد از انقلاب ۳۸ درصد بوده است. همچنین درصد قشر فقیر مطلق قبل انقلاب ۴۶ درصد بوده و در سال ۹۳ طبق همین آمار به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه فضای جامعه تحت تاثیر فضای دشمن است، گفت: این آمار‌ها را ما کمتر باور داریم، اما باید بدانیم همه این‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: موضوع عدالت و تحقق آن کار سختی است، اما اگر مسئولان اجرایی کشور توصیه‌های مقام معظم رهبری را عمل کنند و نگاه را به داخل متمرکز داشته باشند و با مدیریت جهادی کار کنند اهداف انقلاب تحقق بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف والای بعدی انقلاب اسلامی رشد معنوی، اخلاقی و خدامحوری در جامعه است، گفت: به عبارتی ساختن انسان‌های صالح و افزایش دین داری در جامعه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده که دائما علیه آن تبلیغ شده است.

سرلشکر جعفری گفت: مقام معظم رهبری تحلیلی نسبت به هدف اصلی انقلاب اسلامی دارند که می‌گویند همت تمام پیامبران و ائمه معصومان «ع» آن بوده که انسان صالح را در زمین به وجود آورده، حفظ رشد و تکثیر کنند که این همان هدف اسلام است.

وی ادامه داد: فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی ساختن جوانان مومن انقلابی، مجاهد و داوطلب شهادت است که مبنایی آن در اسلام است.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد:رشد چنین جوانانی در مقایسه با جمعیت اول انقلاب افزایش پیدا کرده است و ما باید گفت که تا چه اندازه مانع رفتن جوانان به سوریه شدیم، اما از طرفی عشق و شوری که برای انقلاب و جبهه مقاومت به وجود آمد است با رشد مناسبی همراه بوده است.

وی ادامه داد: افزایش معنویت و تعمیق بصیرت و آگاهی‌ها در بین جوانان و شهید حججی‌ها اتفاق کمی نیست و پیروزی‌های انقلاب اسلامی همه مدیون فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است و بزرگترین هنر انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری این است که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادی آلوده انسان‌هایی یا عشق راستین تربیت کند.

وی تاکید کرد: وقتی ملت ایران بر اساس اصول و ارزش‌های الهی راه را طی می‌کنند وقتی از امتحانات پیروز بیرون می‌آیند یعنی خداوند فتح قریب را نصیب ما می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: باید تحلیل‌های مادی خود را به تحلیل‌های معنوی اسلامی دینی تبدیل کنیم و انقلاب را در چارچوب اصول اسلامی تحلیل کنیم. انقلاب راه الهی را به مردم جهان نشان داده است و خدا رو شکر که توانستیم استقامت کنیم و این‌ همه پیروزی شامل حال اسلام و انقلاب اسلامی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات داخل کشور گفت: وقتی صحبت از مشکلات داخلی می‌شود همه از مشکلات اقتصادی حرف می‌زنند. به نظر من سه مشکل اصلی کشور فقر، فساد و تبعیض است و اگر کسی دنبال اصلاحات است باید این‌ها را محور خود قرار دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: نگاه در مسائل مدیریتی کشور ایرادیست که بسیار مهم است یعنی اداره مسائل و مشکلات را در داخل کشور باید با نگاه داخلی، روحیه جهادی و مبانی اسلامی باشد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مبانی مدیریت اسلامی با مبانی مدیریت غیر اسلامی تفاوت دارد، تصریح کرد: انحراف از مسائل مدیریتی داخل کشور مسئله‌ای است که امروز آن را با مکاتب لیبرال دموکراسی یا همان سوسیال دموکراسی نام می‌برند که معتقدند از آنجایی که این مکاتب مبانی جهانی دارد باید آن را در داخل کشور پیاده کنیم.

وی گفت: مردم باید بتوانند درست انتخاب کنند و بدانند تفکر اجرایی در مسائل اجرایی کشور باید چگونه باشد. خوشبختانه اهدافی از انقلاب که وابسته به این نگاه نبوده، خوب پیشرفت کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار