رئیس پلیس راهور‌ کشور مطرح کرد؛

تاثیر آموزش ضمن خدمت بر ارتقای استاندارد‌ و ایمنی جاده‌ها/ راه‌های روستایی استانداردهای‌ لازم را ندارد

حمیدی گفت: برای ارتقای استاندارد‌ و ایمنی بیشتر جاده‌ها، دوره‌های ضمن خدمت بسیار تاثیرگذار است.

خبرنگار: کباری‌/آموزش چهره به چهره زمینه‌ساز برگزاری دوره‌های با کیفیت آموزشی می‌شود / کیفیت دوره‌های آموزشی ابتدایی بسیار پایین استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدحسین‌ حمیدی، رئیس پلیس راهور‌ کشور در مراسم افتتاحیه دوره آموزش ارتقای ایمنی جاده‌ای در بخش محموله‌های سوختی و خطرناک، با بیان اینکه مهم‌ترین هدف در هر سازمانی به ویژه در سازمان راهداری‌ و پلیس راهور‌ افزایش بهره‌وری است، گفت: سازمان راهداری و پلیس راهور‌ دارای مزایای‌ مدیریتی‌ بسیاری هستند و باید این مجموعه‌ها بر اساس آموزش‌های بهره‌وری و اثرگذار حضور داشته باشند.

وی افزود: به طور معمول دوره‌های آموزشی در ابتدا از لحاظ کیفی چندان مؤثر نیستند اما ما باید به ویژه در حوزه راهوری‌، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را برگزار کنیم تا کیفیت را در این بخش افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید:  تردد ناوگان فرسوده حمل مواد خطرناک پایش شود


سردار حمیدی تأکید کرد: تجربه ثابت کرده که برای ارتقای استاندارد‌ها و ایمنی بیشتر، دوره‌های ضمن خدمت بسیار تاثیرگذار است. ما سعی کرده‌ایم با برگزاری این دوره‌های آموزشی، میزان خطر در این بخش را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور‌ کشور اظهار کرد: فرماندهان پاسگاه و رؤسای بازرسی نقش نظارتی بسیار مهمی دارند و باید در تمامی دوره‌های آموزشی حضور داشته باشند. باتوجه به اینکه مسئولیت اجرای تمامی امور بر عهده فرماندهان است، بنابراین هر مدیر و یا هر سازمانی باید مسئولیت آموزش بخش خودش را بر عهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمل مواد خطرناک نیازمند آموزش‌ مهارتی خاصی است، گفت: باید پلیس راهور با همکاری مرکز آموزش سازمان راهداری‌ این دوره‌ها را با کیفیت بسیار بالایی برگزار کند تا شاهد کاهش میزان تصادفات در این بخش باشیم.

به گفته وی برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت و همچنین انجام کار تیمی در این دوره‌ها لازم است و برگزاری این جلسات باید در تمامی استان‌ها تسری‌ یابد.

رئیس پلیس راهور‌ کشور گفت: برخی از دستورالعمل‌ها نیاز به اصلاح فرآیند دارد و امیدواریم در پایان برگزاری این دوره‌ها بتوانیم این فرآیندها‌ را اصلاح کنیم.

این مقام مسئول در جمع خبرنگاران گفت: آمار فوت و مصدومیت ناشی از حوادث جاده‌ای کاهش داشته است، اما باید تلاش شود تا آن را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: آیین نامه‌های‌ بخش جاده‌ای به روز هستند اما باید با توجه به تغییر شرایط آیین نامه‌ها را تسهیل کنیم و بخش‌های جدیدی را تدوین کنیم.

رئیس پلیس راهور‌ با بیان اینکه تعداد متوفیات در سال‌های ۸۴ تا ۹۶ حدود ۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر بوده است، گفت: اگر جاده ها در گذشته وضعیت فعلی را داشتند، این میزان کشته به حداقل ۹۰ هزار نفر می‌رسید. این در حالی است که در سال‌های اخیر نه تنها کشته‌های جاده‌ها افزایش نیافته، بلکه به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

سردار حمیدی ادامه داد: هم اکنون اقدامات اولیه در حوزه‌های جاده‌ها اثرگذاری‌کافی را ندارد، بنابراین باید آیین نامه‌های بازدارنده و اقدامات مؤثرتری را در این بخش به کار گیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون روند تصادفات افزایشی بوده است اما خوشبختانه طبق استانداردهایی که مجلس تعیین کرده، میزان کشته‌ها در راه‌های اصلی ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: متأسفانه راه‌های روستایی استانداردهای لازم را ندارد و همین موضوع باعث شده که سرعت‌ها بدون در نظر گرفتن این استانداردها افزایش یابد. باید راهکارهای لازم را در جهت کاهش روند تصادفات انجام دهیم و اقدامات منسجم‌تری را در این بخش به کار گیریم.

انتهای پیام/

حمل مواد خطرناک، نیازمند آموزش‌ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار