امسال 4 هزار هکتار تاغ‌کاری در خراسان رضوی اجرا می‌شود/ اجرای طرح‌ تثبیت شن‌های روان در مناطق کویری ضروری استمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۷۰ هزار هکتار جنگل‌های تاغ در استان وجود دارد که ۴ هزار هکتار، پروژه‌های تاغ‌کاری در سطح استان تا پایان امسال اجرا می‌شود.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در بردسکن گفت: یکی از معضلات کشور در برخی از استان‌ها ریزگردها هستند که در این راستا کانون‌های بحرانی استان تثبیت شده‌اند و تقریبا مشکلی در این زمینه در خراسان رضوی نداریم.

وی افزود: اجرای 100 پروژه آبخیزداری و اجرای 200 پروژه بیولوژیکی در سطح 7 هزار و 500 هکتار از اراضی استان را ازدیگر اقدامات مهم انجام شده در خراسان رضوی است.

ابراهیم قاسم‌ پور سرپرست فرمانداری بردسکن نیز در این دیداربا اشاره به ضرروت اجرای طرح‌های تثبیت شن‌های روان در مناطق کویری این شهرستان گفت: 12 روستای کوهپایه‌ای بردسکن با توجه به‌ خشکسالی‌های اخیر حلقه مفقوده‌ای را ایجاد کرده است که ضروری است طرح‌های آبخیزداری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه عرصه های شهرستان بردسکن بیش از 700 هزار هکتار است افزود: 30 هزار هکتار آن تاغ و 10 درصد از عرصه های شهرستان در کویر قرار گرفته است.

قاسم‌پور اعتبارات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن در سال جاری را از محل اعتبارات تملک دارایی یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال پایدار در روستاها درچند ماه اخیر بیش از8 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی بین روستاییان و عشایر پرداخت شده است.

انتهای پیام// ز.م


تشکیل کانون های بحران برای حل معضل ریزگردها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.