در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

انتقاد نژادبهرام از فقدان برخورد با سد معبرهای ساختمانی

عضو شورای شهر تهران خواستار برخورد با سد معبر کنندگان ساختمانی شد.

انتقاد نژادبهرام از فقدان برخورد با سد معبرهای ساختمانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۲ دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه دو مورد سد معبر در سطح تهران بیشتر قابل مشاهده است، اظهار کرد: بیشترین مطالبات شهروندان در حوزه سد معبر مربوط به سد معبر صنفی و سد معبر پروژه‌های ساختمانی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مدیران مناطق و شرکت شهربان شهرداری به عنوان نهاد متولی مقابله با سد معبر گفت: مقابله با سد معبر بیشتر متمرکز بر سد معبر صنفی و بساط گستران است.

وی با بیان اینکه عرض خیابان‌ها به ندرت بیشتر از یک و نیم متر می‌شود، افزود: مسئله سد معبر ساختمان به عامل نارضایتی مهم در مناطق پایتخت تبدیل شده و پدیده‌هایی همچون تجاوز به گذر حصار کارگاهی، تجاوز به عرض گذر داربست به بخشی از سیمای روزانه در پیاده‌روهای شهر تبدیل شده‌اند.

نژادبهرام با بیان اینکه املاک واقع در خیابان‌های اصلی و شمالی تمامی معابر فرعی بعد از اتمام ساخت طبقه اول، مجاز به نگهداری مصالح در پیاده‌رو نیستند، گفت: طبق قانون این موارد باید به داخل محدوده ملک انتقال یابد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به املاک قرار گرفته در جنوب محورهای فرعی تصریح کرد: این املاک هم پس از اجرای سقف طبقه آخر باید مواد و مصالح ساختمانی را به داخل محدوده ملک انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مالک در صورتی که ملک در مرحله گودبرداری یا اجرای سقف اول است، باید آهن آلات را با گونی محصور کند تا از ایجاد خطر برای عابران پیاده جلوگیری کند، افزود: باید نظارت دقیق‌تری برای اجرای مقررات مرتبط با سد معبر ساختمانی انجام شود و برای گام برداشتن به سمت انسان مداری، در صورت ایجاد محدودیت بر روی معبر عمومی، راه عبور موقت در محل مناسبی که به تأیید مراجع ذی‌ربط در عرصه‌های عمومی شهر رسیده، ایجاد شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار