۶۴۸ واحد در زمینه تولید ماهیان گرمابی در استان اصفهان فعالیت می کند

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 648 واحد در زمینه تولید ماهیان گرمابی در استان اصفهان فعالیت می کند که بیش از نیمی از آنها در شهرستان اصفهان استقرار دارند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی فوقی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: شهرستان های سمیرم و فریدون‌شهر به ترتیب با تولید یک‌هزار و ۷۵۰ تن و یک‌هزار و ۵۰ تن ماهی سردابی، رتبه های اول و دوم را در اصفهان دارند.  

وی افزود: البته در دیگر نقاط استان نیز، ماهیان سردابی تولید می‌شود. به عنوان مثال شهرستان اصفهان با تولید یک‌هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا یکی از شهرستان‌های فعال‌ در این زمینه است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالیانه ۹۶۰ تن ماهی گرمابی در استان اصفهان تولید می شود و رتبه اول تولید ماهی های گرمابی در استخر های ذخیره آب کشاورزی، مربوط به اصفهان است.

وی تصریح کرد: ۶۴۸ واحد در زمینه تولید ماهیان گرمابی در استان اصفهان فعالیت می کند که بیش از نیمی از آنها در شهرستان اصفهان استقرار دارند و به غیر از شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، سمیرم، دهاقان، چادگان و بویین که شرایط اقلیمی مناسبی برای پرورش ماهیان گرمابی ندارند سایر شهرستان های اصفهان، ماهی گرمابی تولید می‌کنند.

فوقی با بیان اینکه اقلیم استان اصفهان برای پرورش میگو و نظایر آن مناسب نیست، گفت: علاوه بر نیاز میگو به آب شور، ثبات دمای آب یکی از مهم‌ترین مسائل پرورش این گونه است همچنین تفاوت زیاد دمای شب و روز در مناطق استان، عامل اصلی مقرون به صرفه نبودن پرورش آن در اصفهان است.

وی یاد آور شد: تحقیقات زیادی در زمینه پرورش میگو در سال های قبل، در استان اصفهان انجام گرفته است که نتیجه آن تشخیص نامناسب بودن اقلیم اصفهان برای پرورش این گونه بوده و در حال حاضر فقط چهار استان جنوبی کشور و استان گلستان از تولیدکنندگان میگو در کشور هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در تولید ماهیان زینتی در کشور، اضافه کرد: بیش از ۲۸ درصد از ماهیان زینتی کشور در استان اصفهان تولید می شود و ۷۸۰ واحد در زمینه تولید ماهیان زینتی فعالیت می کنند که در سال گذشته ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان تولید کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

سالیانه ۹۶۰ تن ماهی گرمابی در استان اصفهان تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.