تخصیص ۹۰ میلیون تومان اعتبار به مرکز سرپناه شبانه

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۹۰ میلیون تومان اعتبار به مرکز سرپناه شبانه اختصاص یافت.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ به مرکز سرپناه شبانه یا shelter به نام " آرامش " در مرکز استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال به طور میانگین بین 15 تا ۲۱ نفر هر شب به این مرکز مراجعه و از خدمات آن استفاده می کنند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه کاهش آسیب، ارجاع به سیستم های درمانی و حمایتی و درصورت امکان مذاکره با خانواده و سایر افراد مهم برای بازگشت فرد به شرایط بهتر توسط تیم کاهش آسیب را از دیگر فعالیت های این مرکز عنوان کرد.

عرب نژاد با اشاره به اینکه ساعات پذیرش بین 5 عصر تا 8 صبح است، گفت: هرساله با توجه به فصل سرما در این ایام با افزایش پذیرش تا ۲۵ نفر هر شب مواجه هستیم که متأثر از شرایط مختلف است اما افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال پیش ندارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این مرکز شبانه تنها از مردان پذیرش انجام می دهد، افزود: به علت نبود آمار عملیاتی و فراوانی کم ، مرکز زنان راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه نحوه پذیرش به صورت داوطلبانه یا معرفی از سایر مراکز درمانی و کاهش آسیب است، اظهار کرد: معتادان بی خانمان و مبتلا به اعتیاد تزریقی یا اعتیاد غیر تزریقی شدید در اولویت پذیرش هستند.

عرب نژاد بیان کرد : افرادی که در پاتوق ها یا سایر مکان ها شب ها را سپری می کنند نیز منعی برای پذیرش ندارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نداشتن بیماری های شدید جسمانی و روانی که نیاز فوری به مداخلات پزشکی و تخصصی داشته باشند را از شرایط پذیرش اعلام کرد و یادآور شد: در راستای خدمات رسانی از سوی مرکز به مراجعه کنندگان ، مبلغ 90 میلیون تومان اعتبار بابت ۱۲ ماه سال جاری تخصیص داده شده که برابر گزارشات مربوطه و تأیید آن از سوی بهزیستی به تناوب پرداخت می شود.

گفتنی است آدرس مرکز شبانه "ارامش" خیابان جمهوری _جمهوری 18 نهضت ۱ پلاک ۱۸ است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.