آن روزها، این روزها؛

حسن یزدانی: کتاب تاریخِ ورزش پیشرفت ورزش در 40 سال گذشته تایید می کند

قهرمان المپیک گفت: وقتی تاریخ را ورق می زنیم، کاملاً مشخص است که ورزش ایران پس از انقلاب به چه جایگاه قابل توجهی در میان سایر کشورها رسیده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن یزدانی متولد سال ۱۳۷۳ در شهرستان جویبار استان مازندران است. یزدانی که عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد، در سال ۲۰۱۷ به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان نیز رسیده، وی همچنین در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ دو مدال نقره و برنز جهان را نیز تصاحب کرده است. او که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی به مقام قهرمانی تیمی رسید، در اسفند سال ۱۳۹۵ با رأی مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد. مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و همچنین قهرمانی آسیا از دیگر افتخارات حسن یزدانی به شمار می آید.

حسن یزدانی به همراه غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبداله موحد، رسول خادم و علیرضا دبیر یکی از شش کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده‌است. او با توجه به مدال‌هایش در رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد.

وی درباره پیشرفت هایی که ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب داشته اظهار داشت: حقیقت امر این است با توجه به شرایط سنی که دارم شاید صحبت هایم درباره این سوال چندان دقیق نباشد، اما وقتی تاریخ را از روی آمار ورق می زنیم کاملاً مشخص است که ورزش ایران به چه جایگاه قابل توجهی در میان سایر کشورها رسیده و امروز همه ورزشکاران ما در بسیاری از رشته ها حرفی برای گفتن دارند.

قهرمان المپیک ادامه داد: کشتی امثال تختی ها، موحد ها، حبیبی ها داشته، اما به جز وزنه برداری و یکی دو رشته دیگر، در سایر رشته ها به ندرت می توان اسمی از قهرمانان نامدار بُرد و این درحالی است که هم اکنون وقتی کاروانی از ورزشکاران ایران راهی رقابت هایی چون بازی های آسیایی و یا حتی المپیک می شود، تعداد مدال های بسیاری می توان برای نمایندگان ایران کنار گذاشت که به طور مسلم در گذشته این طور نبوده است.

دارنده مدال طلای جهان درباره شرایط ورزش در شهرستان و روستاها پیش و بعد از انقلاب نیز اظهار داشت: قدر مسلم امکانات سخت افزاری و فیزیکی که هم اکنون در شهرستان و روستاها وجود دارد به مراتب خیلی بهتر از قبل است، اینجور که بزرگتر ها تعریف می کنند در گذشته امکانات حداقلی زندگی در شهرهای کوچک و روستاها وجود نداشته، چه برسد به امکانات ورزشی و فضایی که بتوان در آن حتی ورزش آماتوری انجام داد.

او افزود: به اعقاد من هنوز هم امکانات ورزش در شهرستان ها و روستاها کافی نیست، اما شرایطی که بتوان ورزش حرفه ای را دنبال کرد و در مسیر قهرمانی قرار گرفت وجود دارد که امیدوارم مسئولان به طور کلی نگاه ویژه تری به اماکن ورزشی داشته باشند.

یزدانی درباره خواندن نماز در گوشه ای از سالن پیش از دیدار فینال رقابت های بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اظهار داشت: وقت نماز بود، من هم مثل همه مسمانان در این هنگام با خدای خودم راز و نیاز کردم تا با روحیه بهتری آماده دیدار فینال شوم که به لطف خدای بزرگ در این رقابت پیروز شدم و به مدال طلا رسیدم.

او درباره آخرین وضعیت خود و شرایط تمرینی اش گفت: چند روزی است که دور جدید تمرینات تیم ملی با کادر فنی جدید آغاز شده، یک آسیب دیدگی بسیار جرئی دارم که البته چیز مهمی نیست، خدا را شکر همه چیز خوب است، از آنجا که همه فکرم رسیدن به مدال طلای المپیک توکیو است برنامه ریزی ام طوریست که با تمام وجود تمرین کنم تا ان شاالله به هدفم برسم.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به دست آورد‌های ۴۰ ساله شطرنج/ درخشش اساتید ایرانی در صفحه سیاه و سفید

گل محمدی: بیش از ۴۰ پروژه ورزشی در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

ورزشکارانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاریخ ساز شدند


انتهای پیام/

صحبت های قهرمان المپیک درباره پیشرفت ورزش ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار