ستاری در جشنواره سالانه فرهیختگان دانشگاه آزاد:

تا ۲ ماه آینده ۳ کارخانه نوآوری افتتاح می‌شود/ ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان توسط بانوان اداره می‌شوند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طی دو ماه آینده سه کارخانه نوآوری در کشور افتتاح خواهد شد.

طی دو ماه آینده سه کارخانه نوآوری افتتاح می‌شود / 400 شرکت دانش‌بنیان توسط بانوان اداره می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جشنواره سالانه فرهیختگان دانشگاه آزاد در شانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به ساختار کلی اقتصاد کشور اظهار کرد: ساختار کلی اقتصاد کشور به پول نفت آلوده شده است و این پول ضد توسعه کشور است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات مردم گفت: باید بتوانیم با فعال کردن محیط‌های کوچک دانشگاهی به سمت فعالیت در اقتصاد کشور در حوزه دانش بنیان برویم، در حال حاضر بیش از 6 هزار استارت آپ در کشور فعالیت می‌کنند و میزان فروش آن‌ها بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان است.

ستاری درباره نسل جدید کارآفرینان در کشور گفت: این نسل جدید می‌توانند محیط مناسب کارآفرینی در کشور ایجاد کنند همچنین آن‌ها در حال توسعه اقتصاد کشور هستند.

بیش از 400 شرکت دانش بنیان از سوی بانوان اداره می شوند

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط بانوان اداره می‌شوند، گفت: هم اکنون بیش از 400 شرکت دانش بنیان از سوی بانوان اداره می شوند و طی دو ماه آینده حداکثر به کارخانه نوآوری از سوی بخش خصوصی افتتاح خواهند شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بودجه بخش آموزشی گفت: بودجه دولتی 75 هزار میلیارد تومان است و هزینه‌های آموزش و پژوهش به کمتر از قبل نرسیده است اما چرا امروز نمی‌توانیم بودجه فارابی‌ها و ابن سیناها را داشته باشیم، البته نباید همه چیز را گردن پول بیاندازیم نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای در جامعه وجود دارد ولی متأسفانه امروز بیش از 90 درصد بودجه پژوهشی فقط صرف حقوق و دستمزد می‌شود.

ستاری درباره سیستم نفتی که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این سیستم یعنی اینکه آرزوهای جوانان در استخدام مراکز دولتی خلاصه شده‌اند ما باید نگاهمان را به حوزه پژوهشی تغییر دهیم در حال حاضر حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هم پژوهش توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی با اشاره به  جوانانی که از خارج به داخل آمده‌اند، گفت: تنها زمانی می‌توانیم نخبگان را به کشور بازگردانیم که آن‌ها بتوانند محیط را اصلاح کنند و متوجه شوند که اثرگذاری مناسبی در کشور دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح پایش دانشگاه آزاد گفت: این طرح حرکت مفید و جدیدی است که می‌تواند سبب موفقیت دانشجویان شود چرا که در این طرح دانشجویان شخصا هزینه تحصیل را پرداخت می‌کنند و می‌دانند پولشان چه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.