برگزاری شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اشکذر

شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

محمدعلی شرافت رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  نهضت سواد آموزی را یکی از دستاورد‌های موفق نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله گذشته برشمرد و گفت: بالای ۹۷ درصد جامعه امروز درکشور باسواد هستند و این آمار قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که رشد قابل توجهی داشته و این نشان از فعالیت خوب نهضت سواد آموزی است.

شرافت به اجرای طرح آموزش نماز به سواد آموزان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف آشنایی سواد آموزان با نحوه تلفظ صحیح اذکار نماز و تشویق سواد آموزان به برپایی نماز اجرا می‌شود و در هر جلسه آموزش دهنده ده دقیقه ابتدای کلاس را به آموزش صحیح خوانی نماز اختصاص می‌دهد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه را از جمله برنامه‌های دیگر برای سواد آموزان استان دانست و تصریح کرد: این طرح از سالجاری در شهرستان اشکذر اجرایی خواهد شد بدین صورت که مدت گذراندن دوره ۶۰ ساعت شامل ۱۶ ساعت آموزش حروف انگلیسی و ۴۴ ساعت آموزش نرم افزاری و سخت افزاری که به سواد آموزان آموزش داده خواهد شد.

شرافت تصریح کرد: شهرستان اشکذر با توجه به ظرفیت ویژه‌ای که در زمینه سواد آموزی استان داراست می‌تواند به عنوان اولین شهر عاری از هر گونه بی سوادی در سطح کشور معرفی شود.


انتهای پیام/ ا

بالای ۹۷ درصد جامعه امروز درکشور باسواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار