پدافند هوایی ارتش سوریه شب گذشته حدود ۱۳ موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته، جنگنده‌های F۱۶ رژیم صهیونیستی برای چندمین بار متوالی در ماه‌های اخیر، مواضع نیرو‌های ارتش سوریه را در حومه جنوبی و جنوب غربی دمشق هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی از آمادگی تمامی یگان‌های سوری برای پاسخ به هر حمله خارجی خبر داد و گفت: همزمان با خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه این پیش بینی شده بود که رژیم صهیونیستی به تحرکاتی دست خواهد زد.


بیشتر بخوانید : گزارش اخیر تحولات میدانی سوریه؛ تسلیح تروریست‌ها به موشک‌های شیمیایی


این منبع میدانی با بیان این که نتانیاهو به شدت از خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک سوریه عصبانی است و سوریه را هم به حملات بیشتر تهدید کرده، افزود: رصد‌های میدانی از عصر دیروز نشان داد که صهیونیست‌ها خود را برای یک حمله علیه دمشق آماده می‌کنند.

وی به جزئیات حملات شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه به وقت دمشق، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان وارد آسمان استان دمشق شدند.

جزئیات درگیری ۲۵ دقیقه‌ای پدافند هوایی ارتش سوریه و جنگنده‌های اسرائیلی + نقشه میدانی

جنگنده‌ها از دو محور وارد آسمان پایتخت سوریه شدند. محور نخست ورود جنگنده‌ها از شمال جولان اشغالی و محور دوم هم از حومه غربی ارتفاعات «الشیخ» بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حدود ۲۰ موشک به سمت مناطق جنوبی و جنوب غربی دمشق شلیک کردند، اما پدافند هوایی به سرعت به این حملات واکنش نشان داد.

این منبع میدانی با بیان این که پدافند هوایی ارتش سوریه حدود ۷ تا ۱۳ موشک شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد: درگیری میان جنگنده‌ها و پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان دمشق حدود ۲۵ دقیقه به طول انجامید.

جزئیات درگیری ۲۵ دقیقه‌ای پدافند هوایی ارتش سوریه و جنگنده‌های اسرائیلی + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، ۷ موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایگاه گروه دهم و پایگاه گروه چهارم ارتش در حومه مناطق «جدیده عرطوز، السومریه، معضمیه الشام، یعفور، الدیماس، ارتفاعات مشرف بر بزرگراه دمشق - بیروت و یک ساختمان خالی در منطقه یوسف العظمه در نزدیکی بزرگراه «الاربعین» اصابت کردند.

گفتنی است، از فلسطین اشغالی خبر می‌رسد، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی با موشک‌های موسوم به «ختس» چند موشکی که از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه شلیک شده بود را در آسمان استان «الجلیل» رهگیری کردند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار