ستاری مطرح کرد؛

مهم‌ترین دغدغه فعالان ایده‌های نوآورانه/ استقرار شتاب دهنده در مراکز نوآور

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: استقرار شتاب دهنده در مراکز نوآور تنها با هدف تامین سرمایه و امکانات لازم از جمله حمایت حقوقی از افراد خلاق و استارتاپ هاست.

ستاریبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در آیین افتتاحیه باشگاه نوآوری نیترو که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه چه تعداد ار دانشگاه های کشور از باشگاه های فناور برحوردارند، اظهار کرد: در حال حاضر دهها دانشگاه کشور دارای چنین مجموعه هایی شده اند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه علم و صنعت برای حمایت در راه اندازی باشگاه نیترو و همچنین فن راه در این دانشگاه گفت: به طور حتم با چنین بستری در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار مهمی در حوزه فناوری و کسب و کارهای نو از جمله ظهور کارآفرینان بزرگ خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین در ارتباط با چگونگی حمایت سرمایه ای از ایده های نوآورانه به عنوان یکی از دغدغه ها اصلی فعالان این حوزه، شکل گیری شتاب دهنده ها را در رفع این مشکل بسیار ضروری دانست.

وی افزود: استقرار شتاب دهنده در مراکز نوآور تنها با هدف تامین سرمایه و امکانات لازم از جمله حمایت حقوقی از افراد خلاق و استارتاپ هاست که امیدواریم مشکل فعالان مجموعه علم و صنعت نیز با وجود شتاب دهنده ای که قرار است مستقر شود رفع شود.

بسیاری از دستگاه ها برای پیشبرد بهتر کار نیازمند پیوند با مراکز فناور

مسعود برومند  معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه چه تعداد از دانشگاه های کشور دارای مراکز حمایتی در عرصه نوآوری هستند، گفت: هم اکنون مجموعه های حمایتی از فعالان ایده پرداز و نوآور در بسیاری از دانشگاه ها از جنوب شرق دانشگاه زاهدان گرفته تا در شمال غرب دانشگاه تبریز و در اقصی نقاط کشورمان چنین فضاهایی ایجاد شده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در عین حال، راه اندازی چنین مراکزی در دانشگاه ها را گام نخست برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه ها برای انجام پروژه های فناورانه مشترک عنوان کرد.

وی افزود: البته بسیاری از حلقه های دیگر نیز بایستی به این مراکز نوآور پیوند داده شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: امروز بسیاری از بخش ها و دستگاه های اجرایی نیازمند پیوند با مراکز نوآور برای پیشبرد بهتر امور هستند.

وی ضمن تقدیر از کمک و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه اندازی چنین فضاهایی افزود: البته سیاست معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز حمایت در ایجاد چنین مراکزی استوار است.

برومند همچنین تصریح کرد: در بحث تامین مالی نیز دانشگاه علم و صنعت در یک صندوق پژوهش و فناوری مشارکت دارد که می تواند مورد استفاده فعالان عرصه فناوری و نوآوری این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار