طولانی شدن پروژه جاده بیرجند_ قاین معضل راه‌های خراسان جنوبی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:طولانی شدن پروژه جاده بیرجند_ قاین معضل اصلی در حوزه راه‌های خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در شب گذشته در شورای برنامهریزی و توسعه خراسان جنوبی با بیان اینکه از طولانی شدن پروژه اجرای باند دوم جاده بیرجند- قاین- مشهد و عملیاتی نشدن راه آهن بیرجند گلایه دارم، گفت: مردم احساس می‌کنند که بودجه پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور عادلانه توزیع نمی‌شود که با توجه به عملیاتی نشدن برخی پروژه‌ها جوابی برای این سؤال مردم وجود ندارد.


وی افزود: کمبود کلاس درس در شهر بیرجند و به ویژه منطقه شمال شهر به وضعیت قرمز رسیده و شرایط در این زمینه بحرانی است که باید تدبیر جدی صورت گیرد.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ضرورت ورود جدی به بخش آموزش در حوزه اشتغال گفت: کشاورزی که با خشکسالی چند ساله رو به رو است باید در زمینه حرفه جایگزین برای درآمدزایی آموزش ببیند چرا که در غیر اینصورت با مشکل رو به رو می‌شود.


کم لطفی دولت برای تخصیص بودجه به خراسان جنوبی


امیرحسنخانی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه‌های سال‌های اخیر خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر پروژه‌های با ردیف ملی نداشته است.


وی افزود:خراسان جنوبی حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد و این در حالیست که ۲ کریدور اصلی شمال جنوب از این استان عبور می‌کند، اما هر دو مسیر پرحادثه هستند.


امیر حسنخانی گفت:در حوزه انتخابیه خود روزی بدون تصادف، مصدوم و فوتی نداریم این قابل قبول نیست و باید موضوع رسیدگی شود.


نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان با بیان اینکه اوضاع و احوال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خوب نیست، گفت: یک اورژانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان افتتاح شد، اما نتوانسته اند آن را راه اندازی کنند.


امیر حسنخانی گفت: یکی دیگر از مشکلات استان گاز دیهوک است که ابتدای سال تمام مخازن و منابع گاز CNG آمده است این مخازن در گمرک موجود است و برای آزادسازی آن مکاتبه کرده ایم، اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

 

پوشش رادیویی و تلویزیونی استان وضعیت خوبی ندارد


مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در زمینه پوشش رادیویی و تلویزیونی استان وضعیت خوب و قابل قبولی نداریم و از میانگین کشوری ۱۰ درصد پایین‌تر هستیم.


آیینه دار افزود: در حوزه‌های مختلف نمایندگی استان نیز به خاطر پراکندگی ۳۹۶ ایستگاه تلویزیونی، پنج ایستگاه رادیویی و یک ایستگاه پرقدرت کار پوشش را انجام می‌دهیم.


وی بیان کرد: سال گذشته تنها از این تعداد ۴۲ ایستگاه تبدیل به دیجیتال شده که عدد قابل قبولی نیست در حالیکه صدا و سیما برای استان کم نگذاشته است.


آیینه دار گفت: امسال ۳۶ ایستگاه تلویزیونی را با کمک فرمانداران، دهیاران و خودیاری مردم آغاز کرده ایم که سازمان کل تجهیزات فنی موردنیاز آن را به استان ارسال کرده است.

وی ادامه داد:اگر امسال نتوانیم این تجهیزات را نصب و ایستگاه‌ها را مستقر کنیم عملکرد خوبی نخواهیم داشت، چون این ایستگاه‌ها از ۶۰ تا ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما هر کدام به دلایلی متوقف شده است.


جای خالی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه در مرکز خراسان جنوبی بازارجه صنایع دستی وجود ندارد، گفت: این مشکل سبب شده گردشگران و مسافران برای تهیه صنایع دستی استان در کوچه و بازار‌ها بچرخند.
رمضانی افزود: برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان مکانی پیش بینی شده که اگر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد می‌توانیم در اردیبهشت ماه ۹۸ این بازارچه را راه اندازی کنیم.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: بودجه ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.