سفری به سال ۲۰۵۴ در یک بازی طوفانی به نام Call Of Duty Advance Warfare +تصاویر

داستان بازی Call Of Duty Advance Warfare از سال ۲۰۵۴ آغاز می‌شود و مراحل آن تا چند سال بعد نیز ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های گوناگونی سعی کرده‌اند تا کاربران خود را به دنیای آینده و زمان‌های دور ببرد که برخی از این بازی‌ها در این زمینه موفق بوده‌اند. در این بین و در میان بازی‌های سری Call Of Duty Advance Warfare یکی از بازی‌های طوفانی محسوب می‌شود که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

سفری به سال ۲۰۵۴ در یک بازی طوفانی به نام؛ Call Of Duty Advance Warfare +تصاویر و معرفی

معرفی بازی Call Of Duty Advance Warfare

داستان بازی Call Of Duty Advance Warfare از سال ۲۰۵۴ آغاز می‌شود و مراحل مختلف بازی تا چند سال پس از آن را نیز روایت خواهد کرد.

شما در نقش جک میچل (Jack Mitchell) عضو نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا مشغول به بازی خواهید شد.


بیشتر بخوانید: تریلر نسخه بتا Black Ops 4


نبردی در سئول با نیرو‌های کره شمالی رخ می‌دهد که در آن دوست صمیمی میچل یعنی ویل آیرونز و سرهنگ کورمک در کنار شما هستند. در انتهای نبرد و در حالی که تیم به اهداف خود رسیده، طی سانحه‌ای دست ویل در Gunship گیر می‌کند و ویل کشته می‌شود. بازی از همان ابتدا نشان می‌دهد که جنگ با کسی شوخی ندارد و قرار نیست تیم سه‌ چهار نفره‌ی شما به راحتی لشگر دشمن را قتل عام کند!

ویل در مقابل دیدگان میچل از اول خداحافظی می‌کند و سرنوشت خود را می‌پذیرد! میچل در اثر انفجار دست چپ خود را از دست می‌دهد و از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند. بازی با چنین صحنه‌ی تکان‌دهنده‌ای آغاز می‌شود و شما را غافلگیر می‌کند. میچل به یک سرباز از کار افتاده تبدیل می‌شود و به سوگ دوست خود می‌نشیند. اما در مراسم خاکسپاری ویل، پیشنهادی به او می‌شود که مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کند.

جاناتان آیرونز (Jonhatan irons) پدر ویل که مدیر کمپانی بزرگ ATLAS است، از میچل دعوت می‌کند تا به او بپیوندد و شانس دوباره‌ای به او دهد.

به این ترتیب میچل دوباره دست خود را به کمک تکنولوژی پیشرفته‌ ATLAS به دست می‌آورد و عضوی از کمپانی می‌شود. گیم پلی Advanced Warfare تفاوت‌های بسیار زیادی با سایر شوتر‌های عصر حاضر دارد. بازی در مقطعی از زمان دنبال می‌شود که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و به همین دلیل در ارتش‌ها حرف اول را می‌زند. مهمترین تغییر بازی که زمینه‌ ایجاد تغییرات دیگر را نیز فراهم کرده، پوشش EXO است.


بیشتر بخوانید: روند رشد عناوین ندای وظیفه پس از عرضه نسخه Black Ops 4 چگونه است؟


این پوشش که نمونه‌ آن پیش از این در فیلم Elysium نیز دیده شده، یک تکنولوژی حقیقی است که اکنون در مرحله‌ آزمایش قرار دارد و قرار است به زودی استفاده از آن در ارتش آمریکا آغاز شود.

تیم سازنده در واقع از طرح‌های آزمایشی در ارتش‌ها بهره برده و به آن‌ها جان بخشیده است. به وسیله‌ی این پوشش، توانایی پرش‌های بلند یا Boost Jump و ضربات محکم به بازیکنان داده می‌شود. همچنین توانایی‌های دیگری نظیر آهسته کردن زمان برای مدت کوتاهی و سپر نانو نیز به وسیله‌ی همین پوشش به بازیکن داده می‌شود.

سفری به سال ۲۰۵۴ در یک بازی طوفانی به نام؛ Call Of Duty Advance Warfare +تصاویر و معرفی

سلاح های بازی Call Of Duty Advance Warfare

تجهیزات و اسلحه‌های بازی نیز بسیار پشرفته‌تر هستند. IMR، Bal-۲۷، AMR۹ و HBRA۳ از جمله سلاح‌های موجود در بازی هستند. بدون شک جذاب‌ترین اسلحه‌ی بازی IMR است که این توانایی را دارد بدون خشاب‌گذاری، خود فشنگ تولید کند. در واقع شما در حین مبارزه نیازی به تعویض خشاب ندارید که این نکته باعث افزایش بیش از پیش سرعت گیم پلی شده است.

البته فشنگ‌های شما پس از مدتی به اتمام می‌رسند اما شما به جای خشاب‌گذاری یک اهرم در اسلحه را جابه‌جا می‌کنید تا فشنگ‌های تولید شده توسط مخزن وارد اسلحه شوند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare


در این اسلحه مخزنی با نام Liquid Matter وجود دارد که وظیفه‌ ساخت فشنگ‌ها را بر عهده دارد. علاوه بر EXO، شاهد پیشرفت‌های دیگری نیز در زمینه سلاح‌ها هستیم. اسلحه‌ها واقعاً جالب طراحی شده‌اند ولی متأسفانه از تنوع خوبی برخوردار نیستند و کاربرد مشابهی دارند. یکی از نقاط قوت در مورد سلاح‌ها، نارنجک‌ها هستند که واقعاً جذابیت خاصی به مبارزه‌ها داده‌اند.

مهم‌ترین آن‌ها نارنجک هوشمندی است که با پرتاب آن، راه خود را به سمت دشمن پیدا کرده و منفجر می‌شود! این موضوع کمی استفاده از نارنجک را آسان کرده و در موقعیت‌های سخت کمک بزرگی برای شما خواهد بود. اما درست استفاده نکردن از آن مخصوصاً در درجه‌های سختی بالاتر خیلی هم مفید نیست و مانند نارنجک‌های همیشگی که در نسخه‌های قبلی وجود داشتند، باید به دقت از آن‌ها بهره برد. در هر صورت استفاده از آن‌ها حتی تا پایان بازی لذت‌بخش است!

سفری به سال ۲۰۵۴ در یک بازی طوفانی به نام؛ Call Of Duty Advance Warfare +تصاویر و معرفی

بقیه‌ی نارنجک‌ها حالت تاکتیکی دارند و در مبارزات کمک بیشتری برای پیدا کردن راحت‌تر محل قرارگیری دشمنان یا گیج کردن آن‌ها می‌کنند. در کنار تمام این موارد، نباید استفاده از وسایل نقلیه و مبارزات به وسیله‌ی آن‌ها را فراموش کرد. شاید بیشتر از همه آن‌ها بتوان به Hoverbike اشاره کرد که راندن آن در ابتدا خیلی هم آسان به نظر نمی‌رسید ولی در ادامه می‌توان از آن لذت بیشتری برد. راندن تانک، قایق، نفربر و ... را هم در AW تجربه خواهید کرد. گرچه تمام این تجارب کوتاه هستند ولی به شدت به جذابیت بازی افزوده‌اند.


بیشتر بخوانید: احتمال ساخت عنوان Call of Duty: Black Ops 4 توسط اکتیویژن


طراحی مراحل واقعاً به خوبی صورت گرفته و در تمام مراحل این را احساس خواهید کرد. طی چند سال گذشته در هر نسخه فقط شاهد چند مرحله نسبتاً با کیفیت و پرمحتوا بودیم. به طور مثال سال گذشته در CoD: Ghosts فقط دو یا سه مرحله در پایان عنوان توانسته بود تا حدودی به بازی اعتبار ببخشد و همان چند مرحله بود که بازی را قابل تحمل کرد.

حالا تصور کنید تمام مراحل در حد قابل قبولی هستند و طراحی خوبی دارند. این شاید یکی از بزرگترین امتیازات AW تلقی شود. از جذابیت مرحله اول بازی گفتیم و بد نیست که به یکی دو مرحله دیگر نیز اشاره کنیم. در مرحله‌ی دوم بازی که ATLAS نام دارد، شما در یک شبیه‌ساز مشغول به تمرین می‌شوید.

این شبیه‌ساز آنقدر پیشرفته است که تا پایان آن متوجه این موضوع نخواهید شد که مشغول تمرین هستید! مانند یک بازی پینت‌بال ولی با محیطی واقعی و سلاح‌های پیشرفته. یا مرحله نیجریه که با یک تعقیب و گریز خیابانی همراه می‌شود، در حالی که شما سوار بر وسیله نقلیه نیستید و از روی اتوبوس‌ها و خودرو‌های در حال حرکت به سمت دشمن می‌روید. یا مراحلی از بازی که تاکید بر مخفی‌کاری دارند و شما را در موقعیتی کاملاً متفاوت نسبت به آن مبارزات سریع و کوبنده قرار می‌دهد.

سفری به سال ۲۰۵۴ در یک بازی طوفانی به نام؛ Call Of Duty Advance Warfare +تصاویر و معرفی

گیم پلی Call Of Duty Advance Warfare

گیم پلی Advanced Warfare تغییرات بسیار مثبتی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته و این را مرهون استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بازی است.


بیشتر بخوانید: معرفی عنوان Call of Duty: World at War


بدون شک اگر بازی در آینده دنبال نمی‌شد، امکان استفاده از این تجهیزات در گیم پلی وجود نداشت و باز هم شاهد یک گیم پلی تکراری بودیم. با این حال گیم پلی Advanced Warfare در مراحل پایانی کمی تکراری و خسته کننده می‌شود ولی با این حال در دیدگاه کلی بسیار عالی است و تنوع مراحل بازی و همچنین وجود صحنه‌های سینمایی متعدد باعث می‌شود تا هیچگاه از هیجان بازی کاسته نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: call of duty ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.