استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه عدالت، رفع محرومیت آموزشی و ارتقای سطح علمی، ۳۴ باب مدرسه در روستا‌های محروم و کم برخوردار شهرستان گرمی بازسازی و مقاوم سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه‌ای با حضور نماینده بنیاد علوی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با بررسی تمام جوانب در هفته آتی بین بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه این مدارس با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و مشارکت نوسازی مدارس مقاوم سازی می‌شوند افزود:در تفاهم نامه کلیات مسایل طبق مفاد قید شده و قرار است ۵۰درصد هزینه‌ها را بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد نیز برعهده آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل خواهد بود.

استاندار اردبیل واحد‌های آموزشی موجود در شهرستان گرمی را ۴۱۶ مورد برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۱ مورد واحد‌های غیر دولتی و ۳۶۵ باب مدارس دولتی در شهرستان گرمی وجود دارد.

بهنام جو افزود: ۹۰مورد مدرسه در شهرستان گرمی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و پیرو سفر رییس بنیاد مستضعفان به این شهرستان اولین قدم برای محرومیت زدایی از مدارس و فضا‌های آموزشی برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۸ مورد واحد آموزشی در شهرستان گرمی از استاندارد‌های لازم برخوردار است تصریح کرد:بنیاد مستضعفان به ازای هرکلاس درس ۸۰میلیون سرمایه گذاری می‌کند و با یک برنامه پنج ساله۱۲۷کلاس در اختیار علاقمندان علم و دانش قرار می‌دهند.

استاندار اردبیل گفت: تمام تجهیزات کلاس‌های درس در روستا‌های کم برخوردار شهرستان گرمی و مناطق محروم این شهرستان اعم از موارد گرمایشی و آموزشی توسط بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین می‌شود.

در این جلسه نماینده بنیاد علوی و مدیران کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز پیشنهادات و راهکار‌های علمی خود را ارایه دادند و انعقاد تفاهم نامه به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام/ح/پ

مقاوم سازی مدارس در روستاهای اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.