معرفی Dishonored 2؛ بازی که نمی‌توانید ۲ بار تکرارش کنید! +تصاویر

بازی Dishonored 2 ؛ یک بازی گسترده و پیچیده است که حتی اگر خودتان را هم بکشید، نمی‌توانید یک مرحله را دوبار به یک شکل به اتمام برسانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های رایانه‌ای از سرگرم‌کننده‌ترین مواردی است که در دنیای امروزی ما وجود دارد، به خصوص اگر کمی با هیجان و ژانر وحشت همراه شود که دیگر جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. شاید به برخی از بازی‌ها برخورده باشید که در حین تکرار مراحل آن از یک شکل از مراحل عبور کنید اما جالب است بدانید که یک بازی مهیج وجود دارد که شما هر کاری کنید، نمی‌توانید حتی یک مرحله همانند سری قبل تکرار نمایید که سبب جذابیت هر چه بیشتر این بازی یعنی بازی Dishonored ۲  می شود.

امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با بازی Dishonored 2  آشنا نماید؛ پس پیشنهاد می‌کنیم حتی‌المقدور با این بازی جالب و چالشی آشنا شوید.

معرفی Dishonored ۲؛ بازی که نمی توانید 2 بار تکرارش کنید! +تصاویر

معرفی بازی Dishonored 2

مهم نیست چقدر بازی‌تان عجیب و غریب و تازه و چالش‌برانگیز باشد، فقط کافی است کارتان را به درستی انجام داده باشید تا حتی پای یکی از وحشتناک‌ترین بازی‌های روز از لحاظ درجه‌ سختی همانند دارک سولز‌ها (Dark Souls) هم به جریان اصلی باز شود!  بله درست است؛ همین قدر هیجان انگیز و وحشتناک!


بیشتر بخوانید: ترویج خشونت و ناسازگاری دستاورد بازی‌های رایانه‌ای اکشن


درست زمانی که این اتفاق رخ دهد، هیچ‌کس به اندازه‌ گیمر‌ها هوای بازی‌ساز‌ها را ندارد. جان سخت و طاقت‌فرسا اما لذت‌بخش و بی‌نهایت هیجان انگیز؛ دارک سولز را با مخفی‌کاری‌های زیاد اما سرگرم‌کننده عوض کنید تا به Dishonored برسید.

مخفی‌کاری برای بسیاری از ما مساوی با کلی صبر کردن، دندان روی جگر گذاشتن و نهایتاً حوصله سر رفتن است. به همین دلیل است که دیگر بازی مخفی‌کاری واقعی در بازار وجود ندارد و همه‌ چیز به‌ طرز احمقانه‌ای سرراست شده است و درست به همین علت است که سر و ته مراحل مخفی‌کاری بازی‌ها در عرض چند دقیقه به هم می‌آید. اما Dishonored تجربه‌ واقعی مخفی‌کاری بود.

معرفی Dishonored ۲؛ بازی که نمی توانید 2 بار تکرارش کنید! +تصاویر

محیط‌ها آن‌ قدر بزرگ و پیچیده و قابلیت‌های ماوراطبیعه و مبارزه‌ای شخصیت اصلی آ‌ن‌قدر متنوع و نوآورانه بودند که مخفی‌کاری را به کاری حقیقاً هیجان‌انگیز تبدیل کرده بود. درست به همین دلیل بود که حتی کسانی که در حالت عادی حوصله‌ مخفی‌کاری ندارند، Dishonored را بازی می‌کردند و این‌طوری قسمت دوم این بازی در حالی عرضه شد که دیگر یک بازی بی‌سروصدا نبود، بلکه بتسدا آن را به عنوان یک بلاک‌باستر تمام‌عیار پاییزی عرضه کرد.

بازی‌کننده‌ها در قسمت دوم در نقش کوروو آتانو، قهرمان لال قسمت اول که خوشبختانه حالا زبان باز کرده قرار می‌گیرند یا می‌توانند امیلی کالدوین، ملکه‌ دان‌وال و دختر کوروو را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کنند. ماجرا‌های این قسمت ۱۵ سال بعد از قسمت اول و از جایی شروع می‌شود که یک جادوگر شرور با کودتا، تاج و تخت امیلی را از او می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: خطر "بازی رایانه ای" در کمین کودکان


از اینجا ماجراجویی خونین بازی‌کننده برای فرار از دان‌وال و سفر به شهر جنوبی کارناکا برای برنامه‌ریزی انتقامش آغاز می‌شود. در هر مرحله بازی‌کننده وظیفه‌ ترور و حذف یکی از چرخ‌دهنده‌های قدرتمند کودتا را برعهده دارد تا بالآخره امیلی را به تاج و تختِ به حقش برگرداند. عنصر اساسی سرافکنده، در همان بازی اول هم، شاید بیش از داستان، گیم پلی عجیبش بود، گیم پلی باز و آزادی که هم انتخاب شیوه بازی را به عهده شما می‌گذاشت و هم شما را در قالب قانون، قاضی و جلاد به میدان می‌فرستاد تا مجازات کنید.

معرفی Dishonored ۲؛ بازی که نمی توانید 2 بار تکرارش کنید! +تصاویر

این گیم پلی تعاملی که علاوه بر آزادی عمل، فشار بسیار زیادی را بر مخاطب وارد می‌کرد، بیشتر از آن که از جهت مبارزه با دشمنان چالش برانگیز باشد، از جهت نوع انتخاب‌ها و عواقبشان، بازی‌باز را در چالشی بزرگ گیر می‌انداخت. بازی مثل همیشه، برای اهداف و چالش‌هایی که در نظر می‌گیرد، ابزار‌های بی‌نظیر هم در اختیار بازی‌کننده می‌گذارد، یکی از مهمترین این ابزار‌ها قلب است.

قلب که نقش ارائه دهنده مدارک را در دادگاه شما دارد، راز و رمز‌های شخصیت‌ها را برملا می‌کند و پیشینه و پیش قصه‌ای جمع و جور از متهم و البته اهدافش در اختیار شما قرار می‌دهد. به این صورت، شما علاوه بر خشم و کینه شخصیت اصلی، اطلاعات محیطی، رفتار‌های متهم و گفته‌های قلب باید تصمیم‌گیری کنید که آیا متهم ردیف اول این دادگاه، گناهکار است یا فقط بازیچه بزرگانی شده که قدرت را به دست گرفته‌اند.

این فرآیند، در بازی به قدری دلنشین از آب درآمده که قطعا پس از اتمام مراحل، تصمیم به تجربه دوباره بازی خواهید گرفت، چراکه راز و رمز‌های شخصیت‌ها و امیال آن‌ها به هیچ وجه با یک بار یا دو بار به پایان رساندن بازی قابل کشف و درک نیست.


بیشتر بخوانید: FIFA Mobile Soccer 10.5.01 بازی فوتبال فیفا 2018 موبایل


استودیوی آرکین با قسمت اول Dishonored یکی از پیشگام‌ترین بازی‌های آن روز‌ها در زمینه‌ گیم‌پلی و اتمسفرسازی را منتشر کرد و چنین چیزی درباره‌ Dishonored 2 هم صدق می‌کند.

معرفی Dishonored ۲؛ بازی که نمی توانید 2 بار تکرارش کنید! +تصاویر

کارگردانی و طراحی بازی Dishonored 2

 بازی Dishonored 2 نشان می‌دهد که کارگردانی گیم‌پلی و طراحی مرحله یعنی چه و چرا ساختن مرحله‌ سندباکسی که بازی‌کننده می‌تواند به ده‌ها نوع مختلف آن را به اتمام برساند، کار بزرگی است. بازی Dishonored 2، مثال بارزی از ساخت گیم‌پلی منسجمی سرشار از مکانیک‌ها و قابلیت‌های هیجان‌انگیز است که همه برای دادن آزادی عمل مطلق به بازی‌کننده طراحی شده‌اند.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی Call Of Duty WWII +تصاویر


اشتباه نکنید، Dishonored 2 یکی از آن بازی‌هایی نیست که آزادی عملشان به دو گزینه‌ اکشن و مخفی‌کاری خلاصه می‌شوند.

معرفی Dishonored ۲؛ بازی که نمی توانید 2 بار تکرارش کنید! +تصاویر

در Dishonored 2 تعداد انتخاب‌ها و نوع طراحی مراحل آن‌قدر گسترده و پیچیده است که حتی اگر خودتان را هم بکشید، نمی‌توانید یک مرحله را دوبار به یک شکل به اتمام برسانید. شاید این تعریف برای کسانی که با مجموعه‌ Dishonored آشنا نیستند، خیلی گیچ‌کننده به نظر برسد اما هنر کار سازندگان همین‌ جاست. آن‌ها موفق شده‌اند کاری کنند که بازی‌کننده‌ها با وجود محیط‌های وسیع و پیچیده‌ بازی، هرگز گیج و گم نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: dishonored ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار